ילד רביעי מת לאחר שנדבק בחיידק סטרפטוקוקוס

בבריטניה מאשרים כי ילד רביעי מת מחיידק סטרפטוקוקוס. הילד, ממערב לונדון, מצטרף לשלושה ילדים נוספים שמתו מהחיידק הקטלני. על פי רשות הבריאות הבריטית ה-NHS, הסימנים הראשונים של קדחת השנית יכולים להיות תסמינים דמויי שפעת, כולל חום גבוהה, כאב גרון ובלוטות צוואר נפוחות

אלי קליין | חדשות בעולם 4.12.2022 | 15:38

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ילד רביעי מת בבריטניה לאחר שנדבק בחיידק סטרפטוקוקוס (Strep A). מוחמד איברהים עלי, בן ה-4, מת בביתו ב-14 בנובמבר, לאחר שלקה בדום לב. הוא קיבל אנטיביוטיקה לטיפול בפריחה בגופו לפני מותו, הוא גם סבל משיעול והתלונן על כאבי בטן.

פקידי בריאות הוציאו אזהרות להורים ולצוות בית הספר לגבי סימנים ותסמינים של הזיהום. אלה כוללים כאב גרון, חום ודלקות עור קלות. במקרים נדירים היא עלולה להפוך למחלה קשה, כאבי שרירים עזים, כאבים בגוף, והקאות או שלשולים בלתי מוסברים, הפקידים קראו לפנות לעזרה רפואית דחופה אם מזהים תסמינים אלו.

ביום שישי האחרון אישרה הסוכנות לביטחון בריאות בבריטניה (UKHSA) כי ילד שלמד בבית הספר היסודי סנט ג'ון באילינג, מערב לונדון, מת מהזיהום החיידקי. שבנה קוסאר, אמו של מוחמד איברהים עלי, אמרה לתקשורת המקומית: "ההפסד גדול ושום דבר לא יחליף את זה. הוא היה מאוד אהוב ודי הרפתקני, הוא אהב לחקור ונהנה מבית הספר, היה לו גם קשר הדוק מאוד עם אבא שלו. הוא היה החבר הכי טוב שלו והלך איתו לכל מקום. הוא רק רצה להיות איתו".

גורמי בריאות דיווחו על עלייה קלה לאחרונה במקרים של חיידק סטרפטוקוקוס (Strep A) שעלול לגרום לקדחת השנית, אם כי מקרי מוות וסיבוכים חמורים מהזיהום הם נדירים, הילד הוא הרביעי שמת בתקופה האחרונה בבריטניה מהחיידק.

על פי רשות הבריאות הבריטית ה-NHS, הסימנים הראשונים של קדחת השנית יכולים להיות תסמינים דמויי שפעת, כולל חום גבוהה, כאב גרון ובלוטות צוואר נפוחות. פריחה מופיעה 12 עד 48 שעות מאוחר יותר שמתחילה בחזה ובבטן ואז מתפשטת. ציפוי לבן מופיע על הלשון, שמתקלף ומשאיר את הלשון אדומה, נפוחה ומכוסה בליטות קטנות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום