מבזקים

עמית סגל עושה בית ספר ל'הארץ' ולברק רביד

בעיתון 'הארץ' הציגו היום כתבה ובה 8 עובדות שבהן "לכאורה" שיקר ראש הממשלה נתניהו במהלך הראיון שהעניק ליונית לוי בחדשות 12. עמית סגל פרסם פוסט מיוחד ובו תקף את העיתון והציג להם את האמת בפנים. בנוסף עקץ את עמיתו ברק רביד וכינה אותו 'כתב אינטרנט'

תקשורת16.2.2021 | 23:02

עמית סגל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"בדיקת העובדות" הסובייקטיבית שערכו בערוץ 13 לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפכה לויראלית, וכלי תקשורת ועיתונאים משתמשים בפורמט כל העת. כעת, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל, ערך בדיקת עובדות למתחרים.

‏בדיקת העובדות הראשונה שערך, היא לבדיקת העובדות של עיתון 'הארץ', שטען מוקדם יותר היום שראש הממשלה בנימין נתניהו שיקר 8 פעמים במהלך הראיון שהעניק אמש (שני) ליונית לוי ב'חדשות 12'.

"הם טענו היום שנתניהו שיקר בראיון 8 פעמים", כתב סגל בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "דא עקא שהטענה הראשונה שלהם לשקר - שקרית בעצמה".

בעיתון ציטטו את נתניהו שאמר כי "כשארגון הבריאות העולמי הודיע שיש בעיה עם מוטציה בריטית, אני כינסתי את הממשלה טלפונית מחדר ההתאוששות ליד חדר ההזרקה, ואמרתי: עכשיו אנחנו סוגרים. תפסיקו להטעות את הדברים".

ב'הארץ' טענו כי העובדות הן ש"ראש הממשלה קיבל את המנה הראשונה של החיסון ב-19 בדצמבר. ההגבלות הראשונות כחלק מהסגר השלישי הוטלו יותר משבוע לאחר מכן, ב-27 בדצמבר".

לדברי עמית סגל, "התשובה של נתניהו לא התייחסה לסגר אלא למוטציה. אם היו משתפשפים בבדיקת עובדות גם לפוליטיקאים אחרים, קרובים לליבם, אולי היו מפתחים מיומנות רבה יותר בתחום".

בדיקת עובדות נוספת שערך עמית סגל, היתה לעמיתו ברק רביד, הכתב המדיני של 'וואלה'. סגל לא הזכיר אותו בשמו אלא כינה אותו "כתב אינטרנט". לדברי סגל, "‏בשבוע שעבר עלב פה כתב אינטרנט בבוטות ואגרסיביות בכתבת N12 ליה ספילקין שהעזה לפרסם כתבה על פגיעה פלסטינית באתר ארכיאולוגי עתיק, בניגוד להוראותיו כנראה. הוא הסביר לה על עיתונות ושלח אותה לעשות עבודה עיתונאית תוך שהוא מסתמך על מכתב של בני "זה יצחק רבין" גנץ".

"‏דא עקא", כתב סגל "שהיום שיגרו חמישים חתני פרס ישראל מכתב שממנו עולה שדווקא ליה צדקה, והייתה פגיעה קשה באתר. האם הכתב יתנצל על הבורות והבוטות? נמתין".

 

שתף כתבה זו