העיתונאי הדתי השמיץ את מבצע החיסונים בב"ב ועורר סערה

בעוד רבים בירכו את מבצע החיסונים שנערך אמש בבני ברק ובמסגרתו העניקו פינוקים לבאים להתחסן, הדתי-לאומי של ישראל היום העיתונאי עקיבא ביגמן בחר לקחת את המבצע המבורך אל מחזות ההסתה ועורר סערה גדולה | ריקלין: "ציוץ מיותר מטופש ומתנשא"

יחיאל גלאי | תקשורת 12.2.2021 | 12:37

מבצע החיסונים בבני ברק צילום: קבוצת הבני-ברקים

יחסי הציבור החרדי ומדינת ישראל בתקופת הקורונה ידעו עליות ומורדות. חלקים בציבור הישראלי טוענים כי החרדים אינם נושאים בנטל ואחראים במידה רבה לתחלואה הגבוהה, וזאת מבלי להבין את הבעיות האובייקטיביות עמן מתמודדים בני המגזר החרדי הגרים באזורים צפופים עם משפחות ברוכות ילדים.

אך אם החרדים בנו על-כך שבני המגזר הדת"לי, שלכאורה אמורים להיות קרובים אליהם, יטו כתף ויסייעו בהגנה נגד המתקפה האנטי-חרדית זה שנים, הגיעה מגפת הקורונה והוכיחה כי אין על מי לסמוך, כשרבים מבני הציונות הדתית לא רק שאינם מסייעים, אלא אף נוטלים חלק פעיל בהסתה וההשמצות נגד הציבור החרדי.

אמש (חמישי), דבר זה בא לידי ביטוי באופן בולט כאשר העיתונאי הדתי-לאומי, איש ישראל היום עקיבא ביגמן, תקף בצורה גועלית את הציבור החרדי, דווקא ביום בו ניתן היה ללמד עליהם זכות ולברך על מאמציהם במאבק בקורונה.

ביגמן התייחס למבצע החיסונים שנערך בליל-שישי בבני ברק כאשר העירייה ערכה ההפנינג חיסונים נרחב כשהציעה לכל מי שמתחסן מנת טשולנט ו'פינוקים' נוספים. העיתונאי יאיר שרקי, שמשתדל לשקף גם את החיובי במגזר, דווקא ראה זאת באור חיובי וכתב על מבצע 'לילה ירוק' בבני ברק: "הדיל של טשולנט וחיסון גאוני, לא כי צלחת חמין משכנעת מישהו להתחסן, אלא כי היא הופכת את ההתחסנות לחגיגה: זה כבר לא פרוצדורה רפואית אלא עניין קהילתי, חברתי, חרדי. ויש בזה גם טעימה, תרתי משמע, מהשגרה שהייתה כאן לפני החיסון ובעזרת השם תהיה גם אחריו".

אך ביגמן הרדיקלי לא היה מרוצה ולקח את המבצע החיובי שנערך בבני ברק למחוזות ההסתה: "יאללה, שבוע הבא מבצע חמין ומיסים. מתקדמים לאט לאט", כתב בלעג על הציבור החרדי. דבריו עוררו סערה ברשת הטוויטר גם מצד חרדים שנפגעו עמוקות, אך גם בני קהילתו הדת"לים לא קיבלו את דבריו. כך, איש התקשורת שמעון ריקלין הגיב לביגמן: "ציוץ מיותר מטופש ומתנשא".

אך כמובן מרב הזעם כלפי ביגמן הגיע מ'פיד חרדים' בטוויטר שנשמתם נעתקה מעוצמת ההסתה של העיתונאי הד"תלי: "לפיד גנב לך את המקלדת?", תהה הפרשן ישראל כהן. איש עיתון משפחה, אריה ארליך, כתב: "כמה גועליות אנטישמית ודוחה באיש אחד. אתה מקרה נדיר". עמיתו לעיתון, אליטוב, כתב: ביגמן, "האנטישמים עם הכיפות, גרועים פי כמה מהאנטישמים ללא הכיפות. גם בשנאה וגם בטיפשות".

כתב החוץ של 'בחדרי' זעם וכתב לביגמן: "אני כמעט בטוח שאני ואשתי משלמים יותר מיסים ממך למדינה, ואני משער שגם שירתתי יותר זמן ממך בצבא. תתבייש".

הבוקר (שישי) ביגמן התייחס בציוץ נוסף וארוך למה שעבר עליו מאז הציוץ המסית. "צייצתי אתמול בדיחה על חרדים, הלילה הפיצו את המספר שלי בתור אדם שמחלק תווי שי של יש חסד", כתב ביגמן. "מאז אני מוצף בפניות של אנשים, בעלי משפחות, מנהלי מוסדות, נצרכים, עניים ואוכלוסייה במצוקה. כולם רוצים תווי שי, ואולי תולים בי ציפיות כי מישהו יצר כלפיהם מצג שווא ציני ודוחה", צייץ ביגמן ובחר שלא להתנצל על דבריו הקשים.

ביגמן הוסיף חטא על פשע והוסיף דברי השמצה נגד החרדים: "החברה החרדית מבוססת על התנשאות ושנאה כלפי כל מי שלא חרדי - ויותר מזה, כלפי מי שלא חרדי מהזרם הנכון או החצר הנכונה. להם מותר לשנוא, לטנף, להסית, לקלל ולהשמיץ מגזרים שלמים באופן סיסטמטי וממסדי.  אבל לנו - הכופרים, המיזרוחניקעס, המשוקצים - אסור להעביר ביקורת או לספר בדיחה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום