סקר מנדטים: הליכוד מתחזק; סער מתרסק והחרדים מדממים מצביעים

כרגיל הסקרים שמפרסם הפרופ' קמיל פוקס בחדשות 13 אינן הגיוניות בעליל. כך למשל בסקר הערב מקבלת ש"ס 6 מנדטים בלבד. הליכוד מזנק ל-32 ואילו סער ובנט נחלשים משמעותית. עם זאת אין לנתניהו ממשלה עם השותפים הטבעיים | לפי הסקר, סמוטריץ' לא עובר לבדו

קובי ברקת | פוליטי 24.1.2021 | 21:34

נתניהו וסער מגייסים קולות לליכוד צילום: Gideon Markowicz/ Flash90

בעוד עשרה ימים נסגרות רשימות המפלגות המתמודדות לכנסת ה-24 והמתח בשיאו. בשבוע שעבר נבחרה חגית משה לראשות הבית היהודי ומיהרה להצהיר כי תפעל לאיחוד, כמו גם מירב מיכאלי שנבחרה היום לראשות מפלגת העבודה והצהירה כי תפעל לאיחודים אף היא. במפה הפוליטית העכשווית, רק איחוד משמעותי עשוי למנוע בחירות חמישיות.

מסקר חדשות 13 עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מתחזקת משמעותית לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 32 מנדטים. במקום השני נמצאת יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד שמתחזקת ומקבלת 18 מנדטים כשאחריה תקווה חדשה בראשות גדעון סער שנחלשת ומקבלת 14 מנדטים בלבד, מה שמציב אותה בפער של ארבעה מנדטים מימינה בראשות נפתלי בנט שמקבלת 10 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה נחלשת משמעותית ומקבלת 10 מנדטים גם היא.

הגוש החרדי נחלש כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 6 מנדטים, כמו גם יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן שמקבלת 6 גם היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים. מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם חמשה מנדטים וסוגרות את הרשימה כחול לבן בראשות בני גנץ, הישראלים בראשות רון חולדאי והעבודה בראשות מירב מיכאלי שמקבלות 4 מנדטים כל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: כלכלית של ירון זליכה (2.8%), הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' (2.6%), תנופה של עפר שלח (0.5%), תל"ם של בוגי יעלון (0.4%), הבית היהודי של חגית משה (0.3%), גשר של אורלי לוי-אבקסיס ותיקי ישראל של דני יתום עם 0%.

מפת הגושים: גוש "רק לא ביבי" עם 65 מנדטים, גוש הליכוד-חרדים עם 45 מנדטים וימינה עם 10 מנדטים.

בתרחיש שבו לפיד וחולדאי מתאחדים, גוש "רק לא ביבי" עם 63 מנדטים, גוש הליכוד-חרדים עם 46 מנדטים וימינה עם 11 מנדטים.

בתרחיש שבו ציפי לבני מצטרפת ללפיד, וחולדאי מאחד סביבו את עפר שלח, יעלון והעבודה בראשות מרב מיכאלי, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבלת 31 מנדטים. במקום השני נמצאת יש עתיד-תל"ם-לבני עם 22 מנדטים כשאחריה תקווה חדשה בראשות גדעון סער שנחלשת ומקבלת 14 מנדטים בלבד. איחוד חולדאי-שלח-יעלון-מיכאלי עם 9 מנדטים כמו גם ימינה בראשות נפתלי בנט שמקבלת 9 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה נחלשת משמעותית ומקבלת 9 מנדטים גם היא.

הגוש החרדי נחלש כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 6 מנדטים, כמו גם יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן שמקבלת 7 גם היא מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 5 מנדטים. מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם ארבעה מנדטים וסוגרות את הרשימה וכחול לבן בראשות בני גנץ, עם 4 מנדטים גם היא.

לא עוברות את אחוז החסימה: הכלכלית, הציונות הדתית, הבית היהודי, גשר, ותיקי ישראל. בחלוקה לגושים, גוש "רק לא ביבי" עם 67 מנדטים, גוש הליכוד-חרדים עם 44 מנדטים וימינה עם 9 מנדטים.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 694 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-92 מהמגזר הערבי. טעות הדגימה היא 3.7%. התשאול באינטרנט נערך ע"י פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון והתשאול במגזר הערבי נערך ע"י מכון המחקר סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום