מתקפה פוליטית: "לקראת בחירות פתאום נזכרתם"

בעוד נתניהו עומד במסיבת העיתונאים החגיגית ומסביר לציבור בישראל למה טענותיו של היועמ"ש אינן נכונות ולא מדובר ב'שוחד בחירות', שותפו החליפי ושאר ראשי המפלגות המתמודדים מולו הפכו גם את האירוע הזה לזירת התגוששות פוליטית כיאה לתקופת בחירות, והיה גם מי שמצא את החרדים אשמים במשבר הכלכלי

אהרן מילר | פוליטי 24.1.2021 | 22:02

בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

תוך כדי שראש הממשלה בנימין נתניהו עומד ונואם הערב (ראשון) על תכנית 9 הצעדים להזנקת הכלכלה בצל הסגר השלישי המוארך והמהודק, מתנגדיו בפוליטיקה הישראלית תקפו את התכנית וצדדו בטענת היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר בתעמולת בחירות.

ראש הממשלה החליפי, יו"ר מפלגת כחול לבן ושר המשפטים והביטחון בני גנץ, תקף את התכנית שהציגו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר: "‏התכנית הכלכלית של נתניהו היא תצוגת יכולות של תחמנות. לתכנית הכלכלית שישראל באמת צריכה יש שם - 'תקציב מדינה', אותו נתניהו ושליחו מנעו בגופם. אחרי הבחירות, נדאג לממשלה של אנשים ישרים שיהיה אפשר לסמוך עליהם שאכפת להם מהכלכלה גם לא בקמפיין בחירות".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן הצטרף לתוקפים וכתב: "‏ראש הממשלה טוען שנציגו במשרד האוצר, ישראל כ"ץ,  עמל הרבה על התכנית הכלכלית ואני תוהה אם אף אחד במשרד האוצר לא מכיר את התכנית מי עבד עליה בדיוק?".

יו"ר 'ימינה' חבר הכנסת נפתלי בנט תקף אף הוא את התכנית ואמר: ״הממשלה הכושלת והעומד בראשה מנעו כל פעולה כלכלית בתקופה האחרונה. כשיכלתם לעשות את כל הפעולות היפות האלה, בחרתם שלא להעביר תקציב ומנעתם הכל. עכשיו לקראת בחירות פתאום נזכרתם? הציבור הישראלי מזמן יודע להריח זיופים והבטחות סרק. אם עם ישראל היה יכול להאכיל את הילדים שלו בהבטחות של הממשלה הגרועה הזו, לא היו עכשיו אלפי אנשים רעבים ללחם".

"מדינת ישראל כבר לא מנוהלת, כי אין מנהיגות בישראל. הגיע הזמן למנהיגות חדשה, שאכפת לה מאנשים". הוסיף בנט.

חבר הכנסת בוגי יעלון, יו"ר מפלגת 'תל"ם', הגיב לתכנית הכלכלית ותקף: "אחרי שוחד, מרמה והפרת אמונים, עכשיו גם שוחד בחירות? מאחז העיניים מבלפור ממשיך להתל באזרחי ואזרחיות המדינה, מי שהיה עסוק בשיא משבר הקורונה בלקיחת הטבות מס מקופת המדינה- משקר עכשיו לאזרחים ומבטיח להם דברים שהם לעולם לא יקבלו. נתניהו מנסה לשחד את העם, כדי לצאת מכתב האישום על שוחד מרמה והפרת אמונים".

"מדובר בגחמה פוליטית שלא עברה את הדרג המקצועי, אין לה היתכנות כלכלית והיא מתעלמת מהבור ההיסטורי אליו דרדר נתניהו את כלכלת ישראל. מדובר בסעיף שוחד נוסף בגל השחיתות של נתניהו", הוסיף יעלון וסיכם: "אסור לאזרחי ואזרחיות המדינה ליפול למלכודת השקרים של מי שלא בוחל בשום אמצעי או שקר, כדי להמלט מספסל הנאשמים.״

ח''כ אורלי פרומן אף היא מתל"ם התייחסה בנוסף ליו"ר המפלגה לה וכתבה: "והנה התחילה עונת ההבטחות של נתניהו, וכמו פטריות אחר הגשם צצות אמירות ללא כיסוי. כל מה שלא נעשה עד כה נשלף בתזמון מתאים, פשוט כסיסמת בחירות. יצאנו לבחירות רביעיות בגלל אי העברת התקציב, שהיה יכול לעזור לאזרחים הרבה יותר. צריך לשים סוף לשטיקים ולטריקים".

יושב ראש מפלגת 'הכלכלית ירון זליכה בחר דווקא להאשים את החרדים במשבר הכלכלי, ותקף: "‏ה'תכנית' של נתניהו היא תכנית של בית תמחוי. אין בה ולו מנוע צמיחה אחד לחילוץ המשק. התכנית תגדיל דרמטית את הגרעון שיביא את ישראל לפשיטת רגל. התכנית תכלה את הרזרבה האחרונה באוצר הדרושה על מנת לחלץ את המשק מאסון. צריך להרחיק ומהר את נתניהו כץ והמפלגות החרדיות מתקציב המדינה, היום".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום