ניצחה בפער: מרב מיכאלי היא יו"ר מפלגת העבודה

לאחר שנצחה את עמיר פרץ ואיציק שמולי, עת בית המשפט קיבל את טענותיה ובכך סלל את דרך לקיום פריימריז, רושמת הערב מרב מיכאלי ניצחון סוחף בו היא נבחרת לעמוד בראשות המפלגה הוותיקה עם לא פחות מ-77%

אהרן מילר | פוליטי 24.1.2021 | 20:08

מצביע בקלפי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפלגה שהקימה את המדינה וכעבור 72 שנים מתמודדת על אחוז החסימה, בחרה היום (ראשון) ליו"ר את חברת הכנסת מרב מיכאלי. מיכאלי רושמת ניצחון כפול, גם הניצחון המשפטי על פרץ ושמולי, וגם ניצחון על שאר המתמודדים האלמוניים יש לומר, במרוץ לראשות מפלגת העבודה.

זכייתה של מיכאלי מחזקת את התקווה בקרב מצביעי 'העבודה' כי חיבור פוליטי בהובלתה יציל את המפלגה. כאשר ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא כי באם חבר הכנסת מרב מיכאלי תנצח, מה שאכן קרה, היא תחבור למפלגת הישראלים של רון חולדאי.

במהלך כל היום התקיימו הפריימריז על הנהגת המפלגה. 100 קלפיות ממוחשבות נפתחו בשעה 11:00 בכל ברחבי הארץ, ו-37,104 בעלי זכות הצבעה היו אמורים להכריע בזהות היושב ראש של המפלגה, בסופו של דבר הצביעו רק 26 אחוז, פחות מ-10 אלף איש.

לצדה של המועמדת המובילה והמנצחת עם יותר מ-77% מירב מיכאלי, התמודדו על תפקיד יו"ר המפלגה גם: אבי שקד שקיבל 19.08%, יצחק טיים סיים עם 2.37%, גיל ביילין עם 0.38, נאוה כץ סיימה עם 0.24, דוד לנדסמן קיבל 0.11% מהקולות ועופר סגמן הסתפק ב-0.06% מהקולות, 21 מצביעים המהווים 0.22% מהקולות הגיעו אל הקלפי ונמנעו בהצבעתם.

בניסיון 'לחטוף' את החיבור הראשוני עם העבודה לפני החיבור הצפוי עם חולדאי ומפלגת הישראלים. ברך חבר הכנסת עופר שלח את מיכאלי לרגל זכייתה עפר שלח: "ברכות לחברתי מרב מיכאלי, שהלכה בדרך הישר וניצחה. עכשיו הזמן לפעול ולהתחבר מהר וללא היסוס", כתב יו"ר מפלגת ׳תנופה׳.

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, הצטרף אף הוא וברך את מרב מיכאלי על ניצחונה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה: "מרב היא מנהיגה חשובה. ניזום באופן מיידי שיח על בניית בית גדול לכל המרכז שמאל. נתאחד כדי לנצח את נתניהו ולהביא שינוי למדינת ישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו וזה מה שנעשה".

כזכור, לפני כחודשיים העבירו יו"ר המפלגה עמיר פרץ וחבר הכנסת איציק שמולי החלטה שאומרת כי לא ייערכו פריימריז במפלגת העבודה, בכך ניסה פרץ לקבל לידיו את השליטה במפלגה לקראת חיבורים עתידיים, כמו גם הסכמים שיאפשרו לו לממש את ההגעה ליעד שלו: בית הנשיא.

לפני שלושה שבועות נערך דיון בבית המשפט לבקשת חברת הכנסת של המפלגה מירב מיכאלי, ובית המשפט קבע כי תביעתה מוצדקת. אכן הערב אוכלת מיכאלי את פירות ההצלחה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום