מקלב נגד ישראל ביתנו: "גנבים; יש להם טון חמאה על הראש"

במפגש סגור שערך חבר הכנסת אורי מקלב, הוא התייחס למצב הפוליטי והסבוך והביע דאגה מהתחזיות הצפויות בבחירות הקרובות, לדעתו נתניהו אינו מצליח להוביל סדר יום שנוח לו • בהמשך הוא תקף את ישראל ביתנו בצורה קשה: "הם חושבים שאם נעלה לשלטון נבצע פוגרומים בחילונים"

פוליטי 12.2.2020 | 19:00

אורי מקלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפגש סגור שערך חבר הכנסת אורי מקלב מראשי יהדות התורה, הוא התייחס למצב הפוליטי ולתחושה הקשה לפיה הציבור החרדי עושה דרכו  לעבר שנים שוממות באופוזיציה. מקלב מנצל את המפגש להתקפה נוספת כנגד ישראל ביתנו שמסיתה בצורה קשה נגד החרדים ואומר כי הם בעצמם "גונבים כספים".

בדברים שאמר ח"כ מקלב בכינס הסגור והגיעו לידי 'בחדרי חרדים' הוא טוען, כי במפלגות החרדיות החלו להתכונן לישיבה באופוזיציה: "כחול לבן שולטים בכנסת" הוא סיפר למשתתפי הכינוס. "אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש את הטעם של הישיבה באופוזיציה, יש ניהול ויש מי שמוביל את הדברים, אנחנו כבר מעין אופוזיציה, במיוחד בנושאים שישראל ביתנו תומכים בכחול לבן, זה צריך לעורר אותנו וזה פעמון מאוד חזק, לטעום מה שחס וחלילה עלול להיות" אמר ח"כ מקלב בחשש.

מקלב התייחס גם להבדל בהתייחסות למצב הפוליטי המסובך בין החרדים לליכוד, "אני יכול להגיד את זה ברור, שההבדל בנינו לליכוד שיושבים יחד איתנו הוא: שהם אולי עצובים, אנחנו מודאגים". מקלב נימק את ההבדל וטען כי "אף אחד מהם (חברי הליכוד א.ק.) לא דואג שלילד שלהם לא יהיה איפה ללמוד, שלא יהיה להם את התרבות. להם יש שאלה אם ראש הממשלה ימני או שמאלני" הוסיף.

"הם לא מודאגים משום דבר" אמר מקלב, "אם תהיה פחות שמירת שבת אולי חלקם יהיו עצובים, אבל זה לא מה שידיר שינה מעייניהם, מבחינתו זה מאבקים קשים".

בהתייחסו למצב הפוליטי אמר חבר הכנסת מקלב, כי "המצב הפוליטי כרגע הוא לא משהו שיודעים מה יהיה, אפילו לא ראש הממשלה. האופטימיות העכשווית לא מבשרת טובות, אם לא הצלחנו להקים ממשלה פעמיים ... בפעם הראשונה היה חסר מנדט, אחד 1400 קולות שאם היו לא היינו בסיפור הזה. זה רק מראה מה גדול האחריות וכמה כל קול קובע". מקלב הוסיף כי "המצב יוכרע בכמה מנדטים".

בדבריו סימן מקלב את היעד של החרדים וגוש הימין והוא להחליש את אביגדור ליברמן בשלוש מנדטים: "הגורל יוכרע בכמה מנדטים בין ניצחון של ישראל ביתנו לבין כישלון של ישראל ביתנו, הדבר ישנה את כל המפה הפוליטית, אם ישראל ביתנו יקבלו שמונה מנדטים המצב שלנו לא טוב רק אם נוריד אותם לחמישה אז יש סיכוי, שלושה מנדטים יעשו את השינוי". מקלב מעריך ואומר כי "לא נראה כרגע שגוש הימין יצליח להרכיב ממשלה" והוא מסביר כי נתניהו לא מצליח להעביר את סדר היום הציבורי לנושאים שהוא טוב בהם בכלכלה והנושא המדיני.

"גונבים כספים"

במהלך כינוס הבחירות התייחס חבר הכנסת אורי מקלב לקמפיין השנאה של ישראל ביתנו ושל העומד בראשה אביגדור ליברמן: "היתה לנו דילמה בעניין של ליברמן בבחירות הקודמות אם להגיב או לא, סיכמנו להתעלם כי היתה לנו לוגיקה שליברמן רצה שנענה לו ואז הוא מוביל את סדר היום". מקלב ציין כי "יש אנשים שמאוד משופעים מההסתה".

לדברי מקלב, "יש הסתה נוראית בציבור הרוסי, עד כדי כך שהם חושבים שאם נעלה לשלטון נבצע פוגרומים בחילונים".

בשלב זה מקלב פתח במתקפה חריפה על ליברמן: "הם טוענים שהחרדים סוחטים תקציבים לישיבות, אבל זו מפלגה שנגדה יש הליכים משפטיים חמורים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, אין עוד מפלגה כמו ישראל ביתנו ש200 חברים בה נחקרו. היה שם משהו מאורגן איך גונבים כספים. אותו בן אדם עם גודל של טון חמאה על הראש, הם אלה שבאים להסית נגדינו בעיקר של כסף".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום