השמאל תוקף את גנץ: לא עדיף מנתניהו

במאמר מערכת שפורסם הבוקר בעיתון 'הארץ' תוקף כותב השורות את יו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שהצהיר אמש כי לא יישב באותה ממשלה עם הרשימה הערבית המשותפת • "סטירת לחי בפניהם של אזרחי ישראל הדמוקרטיים"

פוליטי 12.2.2020 | 14:28

בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר כחול לבן בני גנץ הצהיר אתמול (שלישי) מבהלך הקמת מטה לנשים ערביות כי בינו לבין המפלגה הערבית יש פער בלתי ניתן לגישור ולכן הוא לא יכול לשבת איתם באותה ממשלה, בעיתון הארץ המזוהה עם השמאל מאוד לא אהבו את דבריו, לשון המעטה, ובמאמר מערכת מיוחד שהם מפרסמים הבוקר הם תוקפים את גנץ ונותנים לו גט כריתות.

"הדברים שאמר אתמול בערב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הם סטירת לחי בפניהם של אזרחי ישראל הדמוקרטיים, יהודים וערבים, שכמהים לשינוי הכיוון הפוליטי המסוכן שבו צועדת מדינת ישראל" כך נתפתח המאמר התוקפני.

"דבריו של גנץ באו בתגובה לדברים שאמר יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אתמול בבוקר. בראיון לגל"צ" מסביר המאמר, "עודה אמר שמפלגתו לא תמליץ על גנץ להרכבת הממשלה "אם לא נשמע ממנו אמירה חדה מאוד נגד הטרנספר והסיפוח". עודה התרעם על כך שבכחול לבן שותקים על מה שהגדיר כהתקפות של בנימין נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית. ״שגנץ יגיד משהו. מה הוא חושב, שאנחנו בכיס שלו?".

המאמר עובר למתקפה חזיתית נגד המועמד המוביל של גוש המשאל לראשות הממשלה: "בדבריו אתמול בערב גנץ השיב את פני עודה והרשימה המשותפת ריקם ולמעשה ויתר על שותפות יהודית־ערבית. לא מן הנמנע שבפסילת השותפות עם הערבים, סתם גנץ את הגולל על אפשרות הקמת ממשלה בראשותו שתחליף את נתניהו בשלטון" קובע כותב המאמר בנחרצות.

"אם מצרפים את הצעד הזה ללהיטות שבה קיבל את "תוכנית המאה" של הנשיא דונלד טראמפ, הקוראת לסיפוח שטחים, והעמדות הגזעניות והמדירות כלפי ערבים שהפיץ נציג האגף הימני במפלגתו, יועז הנדל, בראיון ב"הארץ" בסוף השבוע (7.2) — שמרובם בחרו גנץ ושאר שותפיו להנהגה להתעלם — כבר לא ברור מה הרבותא הגדולה במהפך שלטוני" קובע המאמר ולמעשה מעלה לראשונה את האפשרות כי השמאל הרדיקלי כבר לא רואה את גנץ כאלטרנטיבה שלטונית לנתניהו.

"כחול לבן נולדה כאלטרנטיבה לממשלת הימין בראשות נתניהו" נכתב, "ועתה, מלבד שינויים קלים של סגנון, כלל לא ברור במה הם עדיפים על פני השלטון הנוכחי. כנגד גנץ אמנם לא תלוי כתב אישום בעבירות שחיתות, אבל אלטרנטיבה פוליטית צריכה להציע פרוגרמה פוליטית שלמה ומלאה ולא חיקוי זול ודהוי של הקיים".

לטענת כותב המאמר, למרות האומץ הרב שנקט בו יו"ר הרשימה הערבית איימן עודה כשהמליץ על גנץ בפני הנשיא, גנץ עצמו לא ניחן באומץ דומה והוא מעדיף לקרוץ למצביעי הימין: "לאחר הבחירות הקודמות נקט עודה בצעד אמיץ כשהוביל את רוב מפלגתו להמליץ על גנץ כראש ממשלה בפני הנשיא. הוא אף הציג סדר יום אזרחי שנועד לשפר את איכות חייהם של אזרחי ישראל הערבים. גנץ ועודה יכלו להוביל שינוי דרמטי, שישראל זקוקה לו כמו אוויר לנשימה. בשיתוף הפעולה ביניהם הם יכלו להציע ריפוי לפצעים ששנות שלטונו האלימות, הגזעניות והמסיתות של נתניהו הותירו בגוף החברה האזרחית. אלא שבפזילתה ימינה העדיפה כחול לבן להשאיר את ידם המושטת של הערבים תלויה באוויר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום