ההרכב נקבע: אלה השופטים שצפויים להכריע בתיקי נתניהו

היום נקבע כי התיק יישמע בפני הרכב של שלושה שופטים: השופטת רבקה פרידמן-פלדמן (שתעמוד בראש ההרכב) והשופטים משה בר-עם ועודד שחם

פוליטי 12.2.2020 | 11:16

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרן פרקש, קבע את הרכב השופטים שידון בכתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני הזוג אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס. בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, יחד עם השופטים משה בר-עם ועודד שחם. 

הנשיא פרקש נמנע ככל הנראה מישיבה בתיק בשל גילו המתקדם (66) ובשל העובדה כי הוא צפוי לפרוש בעוד כארבע שנים, וספק רב אם התיק יסתיים עד אז.

השופטת שהרשיעה את אולמרט

נציין כי השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, שתעמוד בראש ההרכב שצפוי לדון בתיקי נתניהו, הייתה שותפה להרכב המחוזי בירושלים שהחליט ב-31 במרץ 2015 להפוך את ההחלטה המזכה של בית המשפט שניתנה שנתיים וחצי קודם לכן, ולהרשיע את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים ב"תיק טלנסקי".

פרידמן-פלדמן הייתה השופטת היחידה שלא ישבה בהרכב שדן בתיק טלנסקי ב"סיבוב הראשון" ושזיכה את אולמרט. היא צורפה לתיק לאחר פרישתה לגמלאות של נשיאת המחוזי בירושלים, מוסיה ארד, שישבה בהרכב הראשון. בהכרעת הדין יצאה פרידמן-פלדמן נגד שני חבריה וכתבה כי הם טעו כשלא הרשיעו את אולמרט כבר בסיבוב הראשון.

בניגוד לשופטים יעקב צבן ומשה סובל, פרידמן-פלדמן סברה כי די במסכת העובדתית שנפסקה ב"סיבוב הקודם" - קרי, קבלת הכספים ממוריס טלנסקי מחד, והסיוע לעסקיו תוך שימוש במעמדו של אהוד אולמרט כשר תמ"ת וממלא-מקום ראש הממשלה מנגד - כדי לבסס הרשעה של אולמרט בהפרת אמונים.

השופטת פרידמן-פלדמן לא תהיה הנציגה היחידה של המדינה שמעורבת בניהול תיק פלילי שני נגד ראש ממשלה. עו"ד ליאת בן-ארי, המשנה לפרקליט המדינה, ועו"ד יונתן תדמור מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שהובילו את צוות התביעה במשפט אולמרט בתיק הולילנד במחוזי בתל-אביב, יעמדו בראש צוות התביעה שינהל את משפטו של נתניהו בירושלים.

השופטת פרידמן-פלדמן (62) מונתה בשנת 2012 לבית המשפט המחוזי, לאחר שכיהנה במשך 18 שנה בבית משפט השלום. 

כמו פרידמן-פלדמן, גם השופט עודד שחם (56) מונה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 2012. לפני כן כיהן כשופט שלום במשך 8 שנים. קודם לכן עבד כעורך דין פרטי, כעוזר משפטי בבית המשפט העליון ובפרקליטות המדינה. שחם ישב בהרכב של בית המשפט השלום שדן בתיק הפלילי של צחי הנגבי. שחם סבר בעמדת המיעוט כי יש להרשיע את הנגבי בעבירת מרמה והפרת אמונים בנוגע למינויים הפוליטיים בתקופת הבחירות. שחם אף סבר כי יש להרשיע את הנגבי בעבירת שוחד בחירות, אולם עמדת הרוב הייתה כי יש לזכות את הנגבי מביצוען.

משה בר-עם (60) מכהן כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים משנת 2011. לפני כן כיהן בבית המשפט השלום במשך 11 שנה. לפני כהונתו כשופט, עבד כעורך דין שכיר ועצמאי. 

מרמה והפרת אמונים

נזכיר כי בתיק 4000 (תיק וואלה-בזק) מואשם נתניהו בקבלת שוחד; ובתיקים 2000 (השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס) ו-1000 (תיק המתנות מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'ימס פאקר) הוא מואשם במרמה והפרת אמונים. בנוסף, מואשמים במסגרת התיק בני הזוג אלוביץ' במתן שוחד לראש הממשלה נתניהו, ואילו מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, מואשם במתן שוחד לראש הממשלה נתניהו במסגרת שיחותיהם. 

כתב האישום נגד ראש הממשלה הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים בסוף החודש הקודם, זאת לאחר שנתניהו הודיע כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, איריס ושאול אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום