יהדוה"ת חתמה שלא תצטרף לממשלת מיעוט; הערבים זועמים

לאחר שאמש חתמו על מסמך נאמנות נוסף לראש הממשלה נתניהו ובו התחייבות שלא יצטרפו בעתיד לממשלת מיעוט שתהנה מתמיכתם של חברי הרשימה המשותפת, דיל גפני - טיבי נמצא בסכנה לאחר שראשי הרשימה המשותפת זועמים על חתימת חברי סיעת יהדות התורה

פוליטי 17.10.2019 | 14:10

דיל טיבי-גפני בסכנה? תומר נמבורג פלאש 90

 

סכנה לדיל הקיים בין הסיעה הערבית לחרדים אחרי שאמש (רביעי) חתמו ראשי היהדות התורה על מכתב תמיכה נוסף בנתניהו בו הם מצהירים כי לא יצטרפו לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים.

בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ אמר יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת, כי "הצטרפות יהדות התורה למסמך החתימות החדש של נתניהו נגד הרשימה המשותפת , מאכזב ולא במקום״, לדבריו, ״הרשימה המשותפת וחברי הכנסת היא מפלגה לגיטימית ונציגים אותנטיים של הציבור הערבי״.

בעקבות הביקורת שהציג חבר הכנסת טיבי, גפני שוחח עימו הבוקר ואמר כי ״אינו שבע רצון מההודעה שהופצה אתמול ממנה עלתה פגיעה ברשימה המשותפת״, עוד הוסף גפני, כי ״יש לציבור החרדי שיתוף פעולה גם עם רשימה זו ובעתיד תיבדק כל הודעה לפני שתאושר״.

בנוסף, ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי גפני שוחח עם אנשי ראש הממשלה ואמר להם בשיחות סגורות שזו טעות לתקוף באופן ישיר את הרשימה המשותפת. מקורבי חבר הכנסת גפני הסבירו, כי ״בסוף נצטרך את האצבעות שלהם בחוק הגיוס כך שצריך לשמור על יחסים טובים עימם״.

כזכור, ראשי סיעות הבלוק הימין חתמו על התחייבות לנתניהו כי לא יצטרפו לממשלת במקרה וגנץ יקים ממשלת מיעוט של השמאל בתמיכת המפלגות הערביות ובהימנעות של ליברמן, לטענתם, ממשלה כזאת "לא תוכל להתרחב ולכן תיפול תוך זמן קצר״.

בנוסח עליו חתמו ראשי כל הסיעות מלבד ראשי הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט נכתב ״אם חלילה תושבע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או חלק ממנה, אנו לא נצטרף לממשלה זו בשום שלב, נצביע נגדה בכל הצבעה ונפעל בכל דרך להפלתה״.

״נצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו הכוללת את כל החתומים מטה, בין אם במסגרת ממשלת ימין ובין אם במסגרת ממשלת אחדות לאומית רחבה עם רוטציה״, התחייבו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום