נתניהו עם הצעה חדשה ל'כחול לבן': התגמשות בגיוס ובסטטוס קוו

על פי הדיווח, בשעה האחרונה שוחח ראש הממשלה נתניהו עם חברי 'בלוק הימין' ועדכן אותם כי הוא צפי להגיש הצעה מחודשת למלגת 'כחול לבן' ובתוכה חבילת הסדרים בנושאי דת ומדינה • החרדים יקבלו את מתווה אטיאס לחוק הגיוס הכולל מכסות, אך ללא סנקציות כלכליות

פוליטי 17.10.2019 | 15:17

החרדים ישבו עם לפיד? נתניהו וגנץ וראשי המפלגות החרדיות צילום: צלמי פלאש 90

 

שבוע לתום 28 הימים הראשונים להרכבת ממשלה בראשות בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בשם גוש הימין, הגיש הצעה מחודשת לראשי 'כחול לבן' הכולל לראשונה גם את יאיר לפיד וכוללת בתוכה גם פשרות בנושאי חוק הגיוס והסטטוס קוו.

על פי הדיווח, נתניהו שוחח בשעה האחרונה עם חברי בלוק הימין ועדכן כי הוא צפוי להציע לראשי כחול לבן הצעה חדשה הכוללת חבילת הסדרים בנושאי דת ומדינה לפי ההצעה, החרדים יקבלו את מתווה אטיאס לחוק הגיוס הכולל מכסות וביטול החוק אך ללא סנקציות כלכליות.

בנושא הסטטוס קוו מציעים בליכוד שתוקם ועדה לנושאי חקיקה שבה זכות וטו לכל אחת מהסיעות, כאשר בשנה הראשונה יוסכם שלא לקדם אף חוק שנוי במחלוקת משני הצדדים לא חוקים אנטי חרדים ולא פרו חרדים.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי בסיעות החרדיות אמרו לנתניהו שיבחנו את פרטי ההסכם לכשיגיע לידי ממשות - באם בכחול לבן יענו לדרישות.

בכל מקרה, מדובר בפעם הראשונה בה החרדים מביעים הסכמה לשבת באותה ממשלה עןם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

כזכור, אמש אמר נשיא המועצת חכם שלום כהן במהלך אירוע העליה לרגל המסורתי, כי באם ליברמן ולפיד יצטרפו לממשלה עם חרדים, יזכו לחיי העולם הבא. אמירה זו של נשיא המועצת, מראה אולי יותר מכל על שינוי הגישה של החרדים כלפי יאיר לפיד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום