"נאטום את האף": גנץ שוקל את מתווה הנשיא – ממשלה בראשות נתניהו

יו"ר כחול לבן אינו פוסל את המתווה שהציע נשיא המדינה ריבלין לכינון ממשלת אחדות עם הליכוד, בתנאי שיוסכם מועד יציאה לנבצרות. הוא אף נפגש היום עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לאור האתגרים הביטחוניים וההתפתחויות האזוריות

פוליטי 16.10.2019 | 23:59

יונתן זינדל, פלאש 90

המאמצים להקמת ממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד טרם נשאו פרי וכבר נדמה היה שהגיעו למבוי סתום, אולם דברים שאמר יו"ר כחול לבן ונחשפו היום (רביעי) בערוץ 12 חושפים פתח אפשרי לקבלת המתווה שהציע הנשיא ריבלין. לפי מקורביו של גנץ, יו"ר כחול לבן אמר בהתייחסו לאפשרות של רוטציה עם נבצרות: "נאטום את האף, אבל יהיה לנתניהו תאריך תפוגה".

גנץ מקבל מהמתווה שהציע נשיא המדינה ראובן ריבלין את עיקרון הנבצרות, ובלבד שהמהות ברורה – אין שני ראשי ממשלה מקבילים, אלא יש ראש ממשלה אחד בפועל, ורה"מ נוסף תחת התואר "נבצר". נקודת הזמן של היציאה לנבצרות לא ברורה ויכולה להיות במועד הודעת היועמ"ש על כתב אישום, במהלך הליך החסינות או ביום תחילת המשפט של נתניהו.

מדבריו של גנץ עולה כי הוא אינו פוסל את נתניהו באופן פרסונלי, אלא פוסל את האפשרות לשבת עם ראש ממשלה המואשם בפלילים. לפי מקורביו אמר: "נשב כמה חודשים תחת נתניהו, נאטום את האף עם אטב לכמה חודשים, אבל בסוף יש לנתניהו תאריך תפוגה".

נזכיר כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש היום עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לאור האתגרים הביטחוניים וההתפתחויות האזוריות. הפגישה נערכה לאור בקשתו של חבר הכנסת גנץ ובאישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

מדובר צה"ל נמסר: "הפגישה נערכת לאור בקשתו של חבר הכנסת גנץ ובאישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום