גורמים ביהדו"ת: "אין הסכמה במפלגה לישיבה עם לפיד, זו הסכמה טקטית"

גורמים ביהדות התורה: "אין לנו עדיין הסכמה גורפת בתוך המפלגה לישיבה עם לפיד באותה ממשלה, אנחנו הסכמנו היום למתווה שנתניהו הגיש לכחול לבן, כי ידענו שלפיד ידחה אותו ואז נוכל להציג אותו כסרבן. זו הסכמה טקטית ולא הסכמה מהותית"

פוליטי 18.10.2019 | 00:58

קובי גדעון, פלאש 90

גורמים ביהדות התורה מבהירים היום כי הווטו מישיבת עם לפיד לא הוסר לחלוטין, "אין לנו עדיין הסכמה גורפת בתוך המפלגה לישיבה עם לפיד באותה ממשלה, אנחנו הסכמנו היום למתווה שנתניהו הגיש לכחול לבן, כי ידענו שלפיד ידחה אותו ואז נוכל להציג אותו כסרבן. זו הסכמה טקטית ולא הסכמה מהותית", כך צוטטו ב'חדשות 12'.

מוקדם יותר, בהודעה רשמית הגיבו ביהדות התורה למתווה שהציע נתניהו לגנץ ומסרו כי, "כפי שהודענו אחרי הבחירות האחרונות סיעת יהדות התורה היא חלק מבלוק הימין ה- 55. כידוע, הסמכנו את רה"מ נתניהו לנהל מטעמנו מו"מ להקמה אפשרית של ממשלת אחדות עם מפלגות נוספות. כשיוגש לנו מתווה קואליציוני קונקרטי נדון בו ונכריע".

כזכור, נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן התייחס השבוע באירוע 'הקבלת פני רבו' של תנועת ש"ס למצב הפוליטי ופנה ליו"ר ישראל ביתנו וליו"ר יש עתיד: "ליברמן ולפיד – תדעו שאני לא שונא אף אחד. אני מברך את כולם באהבה. אני בטוח שלא התכוונתם להכעיס את הקדוש ברוך הוא, אלא רק את הפוליטיקאים וההוכחה היא שהוא לא נתן לכם להקים ממשלה רעה".

בדבריו באירוע בו השתתפו נציגי ש"ס, חברי מועצת חכמי התורה ואלפים מבני הציבור הספרדי, קרא מנהיגה הרוחני של ש"ס לליברמן ולפיד להצטרף לממשלה עם החרדים, ובכך הסיר פומבית את ווטו ארוך השנים על לפיד: "אני אומר עכשיו ללפיד וליברמן – אם עכשיו תצטרפו לממשלה עם החרדים תזכו לבת קול שתצא ותכריז: ליברמן ולפיד מוזמנים לחיי העולם הבא. תוכלו לקנות את עולמכם בשעה אחת".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר במעמד כי, "העם זקוק לאחדות. בוודאי שלא לעוד מערכת בחירות מיותרת שרק תעמיק את הקיטוב. אנחנו לא חוששים מבחירות נוספות ואין לי ספק שאם נידרש להן – רק נגדל יותר. אבל אנחנו מותרים על המבחן הזה. אנחנו זקוקים לממשלה יציבה. צרכי עמך מרובים. לכן אנחנו בעד ממשלה רחבה שבה נעמוד וניאבק בכל הכוח שלא ייפגע שום דבר מערכי עולם התורה והיהדות, ונפתח את הדלת לכל מי שמוכן להיכנס לשבת בסוכה אחת. זה מה שהעם מצפה מאיתנו".

עוד הוסיף כי, "מרן רבנו עובדיה יוסף זי״ע התבטא פעם על שס ואמר שהיא ״המזוזה של המדינה״. אם יורשה לי לומר באווירת החג – שס היא הסוכה של המדינה. שס זה המפלגה היחידה שהוכיחה שאין דבר כזה ״חילונים״ ״דתיים״. כל ההגדרות המפרידות לא קיימות. יש רק יהודים מאמינים. וכמו בארבעת מינים המסמלים את כל סוגי היהודים אנחנו מאגדים אותם ביחד, כך גם אצלנו".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום