השיירה של מרן הגר"ח קנייבסקי - תוביל לבדיקה משטרתית

מסעו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לירושלים יוביל לבדיקה משטרתית לאחר שהשיירה תועדה כשהיא נוסעת באור אדום ברחבי העיר - בליווי המשטרה

חדשות בארץ 16.10.2019 | 11:31

שוקי לרר

מסעו אמש (שלישי) של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לירושלים יוביל לבדיקה משטרתית לאחר שהשיירה תועדה כשהיא נוסעת באור אדום ברחבי העיר - בליווי המשטרה.

המסע של שר התורה הצריך מבצע משטרתי גדול וזאת כדי לאפשר לרכבו של הגר"ח לנוע ברחבי העיר ירושלים, ולבקר בכעשרה מוקדים שונים, בימי החג העמוסים. 

המסע החל בשכונת נווה יעקב שם השתתפו אלפים במעמד הקבלת פני רבו ומשם המשיך הגר"ח לסוכת תלמידו הגרי"מ דרוק ומעמד הקבלת פני רבו על פני רחוב גבעת שאול. לאחר מכן הגיע שר התורה לשכונת רחביה לביקורי חג אצל כמה נגידים המסייעים רבות לעולם התורה, וביקור חולים בבית החולים 'הדסה' אצל איש החסד, בעל הגמ"ח הרב הלל קופרמן, שנפצע בערב החג מנפילת חלון על ראשו, כאשר בסיום המסע ביקר מרן שר התורה כמנהגו מידי חג ברחבת הכותל המערבי לקיים את מצוות העליה לרגל. 

הפקקים הגדולים במרכז העיר הביאו לכך שרכבו של מרן שר התורה נעזר, כאמור, בליווי משטרתי במסע בין המוקדים השונים, אלא שתיעודים שפורסמו ברשת, בין היתר על-ידי העיתונאי לירן תמרי מ'כאן 11', כיצד הרכב בו נסע שר התורה והשיירה המשטרתית, חוצים באור אדום ברחובות ירושלים תוך שהכבישים נסגרים לתנועה לסירוגין.

בעקבות כך, ‏‎במשטרה הגיבו לתיעודים ומסרו כי "מבדיקה ראשונית עולה כי הליווי של הרב, שהתקיים לאור אירועי סוכות, לא בוצע במתכונת שאושרה. לאור האמור, הנושא ייבדק ובמידת הצורך יופקו הלקחים".

גורם בשיירה של מרן שר התורה אומר ל'כיכר השבת' כי "לא היה שייך לקיים את הביקור החשוב ללא הליווי המשטרתי שנעשה בתיאום מלא עם המשטרה. ירושלים פקוקה ובעיקר מרכז העיר מלא עד אפס מקום כך שלא שייך תוך 5 שעות לנוע בעיר ללא הליווי המשטרתי.

"בביקורים ובמעמדים השתתפו עשרות אלפים בנווה יעקב ובגבעת שאול, לולי המבצע המשטרתי המעמדים היו מתבטלים והגעתו של מרן לכותל לא היתה אפשרית כלל וכלל. מי שקורא לביטול הליווי המשטרתי ופתיחת הצירים קורא בעצם לביטול הביקור שחשוב לציבור, לראש העיר, ולעיר כולה - כפי שהעידו עשרות האלפים".

מהמשטרה נמסר ל'כיכר השבת' כי "הרב היה אמור להגיע אל הכותל המערבי בירושלים במסגרת אירועי סוכות, לאור העומסים בכותל ובעיר העתיקה נענו במשטרה לבקשה ללוות אותו, מבדיקה ראשונית עולה כי הליווי לא בוצע במתכונת שאושרה. לאור האמור, הנושא יבדק ובמידת הצורך יופקו הלקחים".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום