נלחמים על חייו; מצבו של אשר חזות בן ה-14 - קשה מאוד

אשר (בן מזל) חזות, בן ה-14 שנפצע באורח אנוש מפגיעת הברק בחוף זיקים מאושפז במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם והרופאים נלחמים על חייו

חדשות בארץ 16.10.2019 | 09:46

אילוסטרציה | אדי ישראל, פלאש 90

אשר (בן מזל) חזות, בן ה-14 שנפצע אמש (שלישי) באורח אנוש מפגיעת הברק, בחוף זיקים במועצה האזורית חוף אשקלון, מאושפז הבוקר במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ ילדים בבית החולים 'ברזילי' באשקלון, כשהוא מורדם ומונשם והרופאים נלחמים על חייו.

גיסתו, מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ מבוגרים כשהיא מונשמת מורדמת. מצבם של אחיו ואחותו, שנפצעו גם הם באירוע, משתפר בחסדי שמים ובמהלך הלילה הם הועברו למחלוקת השונות ומצבם מוגדר קל.

ד"ר גילי גבעתי, סגנית מנהל ביה"ח ברזילי, מסרה הבוקר כי "לבית החולים ברזילי הגיעו חמישה פצועים, חמשתם עדיין מאושפזים, ישנו ילד בן 14 שהוא הפצוע הקשה ביותר, מאושפז בטיפול נמרץ ילדים, ועדיין נלחמים על חייו, הוא מקבל טיפול אינטנסיבי כשהוא מורדם ומונשם.

"פצועה קשה אחרת מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ מבוגרים, גם היא מונשמת ומורדמת, ועדיין מטופלת בצורה אינטנסיבית. עוד שלושה פצועים קל עד בינוני מתאוששים, מדברים, והם מטופלים במחלקות השונות בבתי החולים".

באתר ynet הביאו מדברי אמו של אשר, השוהה לצד מיטתו בבית החולים: "הבנים שלנו יצאו לבלות בימי החג. הם מאוד אוהבים את הים, לשבת על החוף, להירגע, להסתכל על הים, כשהתחיל מזג האוויר הסוער הם התכוננו ללכת חזרה הביתה ואז היה הבום והברק פגע בהם.

"אנחנו אנשים מאמינים, מורים במסגרות דתיות, ומבינים שאי אפשר היה לצפות את זה, הבנו שדבר כזה לא קרה מעולם. מזג האוויר יכול להיות קטלני. המקרה כזה מוכיח לנו כמה האדם קטן אל מול עוצמות הטבע. אנחנו מקבלים חיזוקים מכל עם ישראל ומבקשים להמשיך להתפלל לשלומם של הילדים. אשר סובל מפגיעה בכל מערכות הגוף בגלל השוק החשמלי".

בני המשפחה מבקשים מהציבור להתפלל עבור אפרת בת שרה, אלחנן בן מזל ואשר בן מזל - לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

ממיטת חוליו בבית החולים, שחזר הבעל את שאירע: "הלכנו היום אני אשתי ושלושת האחים שלי לחוף נטוש סמוך לזיקים. לקראת השעה 2 בצהריים קיבלנו מכת ברק וכולנו נפלנו על הרצפה, לאחר כמה דקות הגיעו כל הצוותים הרפואיים והגענו לטיפול בבית החולים 'ברזילי' באשקלון.

"המצב שלי ושל אחיי בסדר גמור, אך אני מבקש מכל עם ישראל שימשיך להתפלל עבור אשתי אפרת בת שרה ולרפואת אשר בן מזל, רק בורא עולם יכול להציל, התפילות שלכם ממש יעזרו לנו".

כזכור, פראמדיקית מד"א קרן סלבודניק, סיפרה: "בחוף היו 2 צעירים מחוסרי הכרה, ואחד בהכרה מעורפלת. צוות מד"א שהיה בסמוך למקום החל לבצע פעולות החייאה בשניים מהצעירים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לפצוע נוסף בהכרה מעורפלת.

"מיד בהגיענו, יחד עם כוחות נוספים של מד"א, המשכנו בביצוע פעולות ההחייאה ובטיפול בפצועים. ליבו של אחד מהצעירים שב לפעום, וכעת אנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה בצעיר אחד, ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים לשני הנפגעים הנוספים".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום