קברו של הפעוט הפך למחסן גרוטאות

הפעוט ניר תם נפטר והוא בן תשעה חודשים בלבד • אמו ואחותו שהגיעו לקברו גילו כי השיש העליון זז מעט, ובפנים יש כבלים של חשמל, מחבת שטיגנו בה, מזלג חשמלית שהשתמשו בה ושקית ובקבוק של שמן

חדשות בארץ 15.10.2019 | 22:58

מזעזע המצבה המחוללת צילום: ענבל תם משולם רשת ב'

 

בשנת תשל"ד נפטר ניר תם והוא בן תשעה חודשים בלבד. לפני כשנתיים, לאחר מותו של אביו, המשפחה התקינה מצבה חדשה גם בחלקת הקבר של ניר. 

בתוכנית 'הבוקר הזה' ברשת ב' פורסם, כי בשבוע שעבר, לפני יום הכיפורים, הגיעו אמו של ניר ואחותו הקטנה ענבל, שמעולם לא פגשה אותו, אל קברי יקיריהם, אך נדהמו לגלות שקברו של ניר נפתח, והפך למחסן של ממש. 

"לחשוב שאדם הזיז את הכיסוי של הקבר כדי להסתיר בו דברים, המחשבה מזעזעת. זה ביזוי המת", אמרה ענבל תם משולם, אחותו של ניר בריאיון שפורסם הבוקר (שלישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

ענבל סיפרה בתוכנית, כי "כשהגענו לקבר התכופפנו כדי להניח נר. הנחתי את היד על הקבר עצמו והשיש העליון זז מעט. הזזנו את הכיסוי לגמרי ואז ראינו שיש בפנים כבלים של חשמל, מחבת שטיגנו בה, מזלג חשמלית שהשתמשו בה ושקית ובקבוק של שמן", תיארה האחות. 

המצבה המחוללת. צילום: ענבל תם משולם באדיבות רשת ב'

ענבל ואמה ניגשו לנציגות בית העלמין וביקשו תשובות למעשה הנפשע, אך משום מה הן התבוששו מלבוא. ענבל סיפרה כי הקבר של ניר, גם לאחר 45 שנה, הוא חלק מהזיכרון שנותר לאמה, שהתקשתה להתמודד עם החילול: "זה לא משנה כמה שנים עברו, אמא שלי קיבלה את זה מאוד קשה. עצוב שהקבר של הבן שלך משמש כמחסן. גם ככה לא נשאר כלום אז להוריד את זה יותר נמוך מזה?".

במשפחת תם שוקלים לפנות למשטרה. מבית העלמין נמסר: "חברת קדישא בראש העין הזדעזעה ביחד עם המשפחה מהמראה של חילול הקבר של התינוק ניר תם ז"ל.

לצערנו על אף שקיימות מצלמות בבית העלמין אין באפשרותנו לעקוב באופן רציף אחר כל מצבה ומצבה. עם היוודע הדבר פועלת החברה לנסות לגלות מי חילל את הקבר וכן להדביק את מכסה הקבר חזרה למקומו על מנת למנוע הישנות התופעה. אנו משתתפים בצער המשפחה ובעוגמת הנפש שנגרמה להם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום