טראמפ על ההחלטה לסגת מסוריה: "הגיע הזמן לצאת מהמלחמות המגוחכות"

נשיא ארה"ב מגיב על צעדיו שסוללות את הדרך למבצע צבאי טורקי באזור. מנגד, המיליציות הטורקיות זועמות על הצהרת הבית הלבן, אותה כינו "סכין בגב". האו"ם הביעו חשש שהנסיגה תוביל לפגיעה באזרחים: "מקווים לטוב אבל מתכוננים לרע ביותר"

חדשות בעולם 7.10.2019 | 16:05

ארכיון | פלאש 90

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב היום (שני) על ההחלטה לסגת מצפון-סוריה ואמר כי ״הגיע הזמן שארה"ב תצא מהמלחמות המגוחכות והבלתי נגמרות״. טראמפ התייחס למתיחות באזור ואמר: אנו נלחם היכן שזה לטובתנו, ונילחם רק כדי לנצח. טורקיה, אירופה, רוסיה, עיראק, סוריה והכורדים יאלצו עכשיו לפתור את המצב. הן יאלצו להחליט מהן עושות בכל הקשור לתפיסת לוחמי דאעש ב'שכונה' שלהם".

טראמפ הסביר כי התמיכה במיליציות הכורדיות, שנלחמו בדאעש בגיבוי הכוחות האמריקנים, נעשתה יקרה מדי. "הכורדים נלחמו איתנו, אבל שילמנו סכומי כסף גדולים וציוד לשם כך. הם נלחמים בטורקיה במשך עשורים. טורקיה, אירופה, סוריה, איראן, עיראק, רוסיה והכורדים ייאלצו עכשיו לפתור את הסיטואציה", כתב טראמפ בסדרת ציוצים.

במקביל, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהובלת המיליציות הכורדיות (SDF) הביעו אכזבה רבה מהודעת הבית הלבן וכינו אותה "סכין בגב". "היו הבטחות מצד ארצות הברית שהיא לא תאפשר אף מבצע צבאי טורקי נגד האזור", אמר דובר המיליציה בראיון לרשת אל-חדת'. הכוחות מורכבים בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG, שהדפו את דאעש משטחים נרחבים בצפון-מזרח סוריה, בגיבוי הקואליציה האמריקנית.

לדבריו, הכוחות היו "מחויבים לחלוטין" להסכמות עם ארה"ב על "מנגנון ביטחון" באזור הגבול, "אך ההצהרה היום הייתה הפתעה, ואנחנו יכולים לומר שהיא בגדר סכין בגב ה-SDF". מוקדם יותר האשימו במיליציה כי ארצות הברית "לא מילאה את מחויבותה", הם הזהירו כי תהיה לכך השפעה שלילית רבה על המאבק בדאעש, והדגישו כי הם מוכנים להגן על עצמם מפני טורקיה, שכבר ניהלה שני מבצעים נגד הכורדים בצפון סוריה בשנים האחרונות.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מאיים כבר חודשים לפתוח במבצע צבאי נגד הכוחות הכורדיים באזור הגבול, שבהם הוא רואה איום על ארצו. רפובליקנים ודמוקרטים הזהירו שאם ארה"ב תאפשר מתקפה טורקית עלול להתבצע טבח נגד הכורדים, ושמצב כזה יעביר מסר בעייתי-למדי לבעלי בריתם של האמריקנים ברחבי העולם.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום