איש מודיעין נוסף העיד על שיחות טראמפ

למעלה משבועיים אחרי התפוצצות הפרשה המסעירה את ארה"ב, שהובילה לפתיחת הליך הדחת דונלד טראמפ מהנשיאות, איש מודיעין נוסף הגיע להעיד על השיחה

חדשות בעולם 6.10.2019 | 16:33

הבית הלבן

עורך הדין מארק זייד, המייצג את איש המודיעין שדיווח על שיחת נשיא ארה"ב עם נשיא אוקראינה, עדכן היום (ראשון) כי איש מודיעין נוסף העיד בנושא.

לדבריו, העד פנה אל המבקר הפנימי של קהילת המודיעין האמריקנית וביקש למסור פרטים על התנהלותו של דונלד טראמפ בשיחה עם וולודימיר זלנסקי.

בריאיון לרשת ABC הוסיף עורך הדין כי מדובר בעדות ממקור ראשון, והיא נוגעת לחלק מהטענות שהוצגו בתלונה הראשונה. העד כבר תושאל על-ידי משרד המבקר הפנימי של קהילת המודיעין, מייקל אטקינסון.

באתר האמריקני AXIOS דווח מוקדם יותר כי טראמפ קיים את שיחת הטלפון השנויה במחלוקת לבקשת שא האנרגיה בממשלו, ריק פרי. על פי הדיווח, טראמפ אמר את הדברים במהלך שיחת ועידה עם חברים מהמפלגה הרפובליקנית ביום שישי האחרון.

"לא הרבה אנשים יודעים זאת אבל אפילו לא רציתי לקיים את השיחה (עם זלנסקי). הסיבה היחידה שהתקשרתי הייתה כי ריק ביקש ממני. משהו לגבי LNG (גז טבעי נוזלי)", אמר טראמפ.

במסיבת עיתונאים שקיים שר החוץ פומפאו במהלך ביקורו ביוון, טען כי לא היה דבר פסול בשיחה עם זלנסקי. לדבריו, יחסי "תן וקח" בין מדינות הם דבר שגרתי.

"ככה אנחנו עובדים, וזה בסדר גמור". שר החוץ הוסיף כי "כשמדינות עובדות יחד, עולות בקשות כמו 'אם תעזור לי עם X אסייע לך עם Y'. ככה עובדים בשיתוף פעולה, זה מצב שבו כולם מרוויחים".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום