עונש המוות הצפוי להלפרין היהודי - עוכב

אסיר יהודי בטקסס שנשפט לעונש מוות וטען ששופטו אנטישמי, קיבל עיכוב הוצאה להורג על ידי בית המשפט לערעורים פליליים בטקסס. צו השהייה ניתן ביום שישי

חדשות בעולם 6.10.2019 | 16:38

pixabay

רנדי הלפרין בן ה-41, היה אמור להיות מוצא להורג החודש ב -10 באוקטובר. רנדי היה חלק מקבוצת האסירים 'טקסס 7' שברחו מבית כלא במדינה בשנת 2000 והורשעו ונידונו למוות בגין רצח שוטר שהגיע למקום בו הם ביצעו שוד, ארבעה מהם כבר הוצאו להורג.

בחודש מאי האחרון, הלפרין הגיש ערעור נגד השופט שגזר עליו את גזר דין המוות בשנת 2003, לטענת הלפרין, השופט ויקרס קנינגהאם, התייחס אליו באמצעות השמצות אנטישמיות.

בית המשפט דחה את ערעורו של הלפרין בחודש שעבר.

ביום חמישי האחרון ערער הלפרין לבית המשפט העליון. בתוך כך, בית משפט במחוז דאלאס יקבע אם התביעות נגד קנינגהאם מצדיקות משפט חדש עבור הלפרין.

בזמן בריחתו ריצה הלפרין עונש מאסר של 30 שנה בגין הכאת ילד ופציעתו. הוא לא הכחיש את הימצאותו במקום כאשר השוטר אוברי הוקינס נרצח בדצמבר 2000, אך לדבריו לא הוא ירה בשוטר למוות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יותר ממאה עורכי דין יהודים בטקסס שלחו בחודש שעבר לבית המשפט לערעורים פליליים באוסטין, תקציר בן 13 עמודים בבקשה למשפט חוזר לאסיר היהודי שהואשם ברצח שאמור להיות מוצא להורג ב -10 באוקטובר הקרוב, הם מבקשים משפט חוזר בעקבות טענות כי הוא נידון על ידי שופט גזעני.

בהתייחס לטענות נגד השופט, אמרו עורכי הדין, כי "אם ההאשמות כאן נכונות - ולצערנו הן נכונות - המשפט לא היה משפט, והפסיקה לא הייתה פסיקה, מכיוון שהשופט לא היה שופט". אמרו עורכי הדין.

הסנגור הציבורי הראשי של דאלאס, סטיוארט בלוגרונד, אמר: כי "מדובר ביושרה של כל מערכת המשפט הפלילי שלנו שנשאלת בסימן שאלה ונמצאת על כף המאזניים."

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום