מנעו הכפרות ומנסים לבטל את ברית המילה

לאחר שבסוע השבוע האחרון נדהמו תושבי בלגיה היהודים לגלות כי הם מנועים מלערוך את מנהג כפרות המסורתי עם תרנגולות בגלל עתירה של ארגוני זכויות בעלי חיים, בשבדיה מנסים לאסור את קיום ברית המילה

חדשות בעולם 6.10.2019 | 18:16

באדיבות המצלם

בקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה נדהמו בסוף השבוע לגלות שאין להם יכולת חוקית לקיים מנהג כפרות, לאחר שארגוני בעלי חיים עתרו נגד המנהג היהודי העתיק. 

עכשיו מדינה נוספת באירופה מנסה למנוע מצווה נוספת, קיום ברית מילה, שוב יוזמת חקיקה נגד מצוות ברית מילה בשבדיה:

נשיא ועידת רבני אירופה, הגר"פ גולדשמידט נועד עם שגריר ישראל בבירת האיחוד האירופי כדי לגייס את מדינת ישראל למלחמה בחקיקה האנטי דתית בבלגיה.

מפלגת המרכז האופוזיציונית החליטה ברוב של 314 מול 166 מתנגדים לפעול לחקיקת חוק שיאסור את קיום מצוות ברית מילה כהלכתה.

ההצעה כוללת גם דרישה שהממשלה תציג תכנית לאסור את המילה ותקיים הצבעה בנושא. בועידת המפלגה השנתית בקרלסטאד שבה הועלתה ההצעה להצבעה הביעו מתנגדי החוק זעם על ההחלטה ולפיה תיאסר עריכת ברית מילה ללא סיבה רפואית.

גם בקהילה המוסלמית בשבדיה הביעו זעם על ההחלטה וקראו לבטלה. מנהיגת המפלגה גב' אנני לוף הביעה 'צער' על החלטת מפלגתה ואמרה כי היא נוגדת את הקו הרשמי של המפלגה.

עם זאת סבורים ב'ועידת רבני אירופה' כי היוזמה מסוכנת מאוד. נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט הביע בסופ"ש את דאגתו מהמהלך שהתניעה המפלגה הזו; "אנו רואים בהחלטה הזו תחילתו של גל חדש בחקיקה נגד ברית המילה באירופה. זה חלק מהרוח הרעה של יוזמות חקיקה נגד מצוות הדת באירופה – נגייס את הקהילה הבינלאומית כפי שעשינו באיסלנד ובמדינות נוספות כדי להדוף את המתקפה הזו".

"למרות שמפלגת המרכז אינה חלק מהקואליציה, עלינו לזכור כי המפלגה הזו מונה כ 8 אחוז מהקולות ולה 31 מושבים בפרלמנט מתוך 349 מושבים והיא השלישית בגודלה בשבדיה".

הגר"פ גולדשמידט הוסיף כי "נוכחנו בשנים האחרונות במספר ניסיונות חקיקה דומים נגד ברית המילה בפינלנד, באיסלנד, בדנמרק, בשבדיה ובנורבגיה, ראינו כיצד מותנע התהליך ורק לאחר מערכה שניהלנו בעזרת ארגונים בינלאומיים, אף לא אחת מאותן מדינות אסרה את הדבר, לשמחתנו כל המפלגות בשבדיה דחו את ההצעה כיום להטיל איסור או הגבלה כלשהי על מצוות ברית המילה.

למעט המפלגה הירוקה שתיארה את ברית המילה כ'בעייתית', כולם דבקים בחוק שנחקק בשבדיה לפני כעשרים שנה ובו הוסדרה מצוות ברית המילה בחוק השבדי".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום