מהומה בדיון ועדת הבחירות: סתיו שפיר הורדה מבימת הדוברים

שפיר טענה כי קיבלה איומים על חייה בשל פרסום פרטיה האישיים על ידי איתמר בן גביר ולכן נזקקה לאבטחה • הדברים עוררו מהומה, השופט מלצר ביקש שתסיים את דבריה ותרד, נציג יהדות התורה קרא לה "פשיסטית" • במהלך המהומה סגרו לה את המיקרופון והסדרנים הגיעו להורידה מהדוכן

פוליטי 14.8.2019 | 11:39

הדס פרוש, פלאש 90

מהומה בדיוני ועדת הבחירות על הבקשות לפסילת רשימת עוצמה יהודית ומועמדיה כאשר סתיו שפיר הורדה מבימת הדוברים, במהלך עימות עם אנשי עוצמה יהודית ועם יו"ר הועדה השופט חנן מלצר. שפיר טענה כי קיבלה איומים על חייה בשל פרסום פרטיה האישיים על ידי איתמר בן גביר ולכן נזקקה לאבטחה. הדברים עוררו מהומה, השופט מלצר ביקש שתסיים את דבריה ותרד, נציג יהדות התורה קרא לה "פשיסטית". במהלך המהומה סגרו לה את המיקרופון והסדרנים הגיעו להורידה מהדוכן. היא המשיכה להעלות את טענותיה ולבסוף הוצאה מהאולם. בטרם הוצאה אמרה כי מי שמנסים לחדור לכנסת כדי להחריב את הדמוקרטיה מפנים וכי עוצמה יהודית היא מפלגה אנטי ציונית אנטי חברתית ואנטי דמוקרטית.

ח"כ שפיר ציינה כי בעבר היו נציגים מהימין כמו דן מרידור שסייעו להרחיק את הכהניסטים מהכנסת, היום נציגי המפלגות מימין פוחדים ושולחים עורכי דין במקומם. "מי שמעז להתנגד להם מקבל איומים ותביעות דיבה. כשבעלי כוח ומיקרופון מפיצים אמירות הפחדה ואיומים, הציבור שלהם לא צריך הנחיה מפורשת לפגוע בצד השני. כשחברי רשימה מסיתים נגד ציבור הערבי כולו. הם מסכנים את החברה הישראלית", כך לדברי שפיר.

חברת הכנסת תמר זנדברג שעלתה אחריה הוסיפה כי בנצי גופשטיין, מועמד רשימת עוצמה יהודית, עומד בראש ארגון להב"ה שבין השאר מגיע למסעדות שבהן מועסקים ערבים ומפעיל נגדם אלימות.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום