בעקבות ההשתלחות: דרישה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה נגד ברק

לאחר שכינה את מבקר המדינה בתחנת הרדיו הצבאית של ישראל "סמרטוט רצפה", נעשתה פנייה ליועמ"ש, בדרישה לפתוח בחקירה נגד מי שכיהן בעברו כראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל של ישראל - אהוד ברק | "אין ספק שנעשתה כאן העבירה ברמת החומרה הגבוהה ביותר"

פוליטי 14.8.2019 | 07:24

תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק השתלח אתמול (שלישי) באופן בוטה במיוחד כנגד מבקר המדינה הנבחר מתניהו אנגלמן, לאחר שפיטר את חברי וועדת היתרים של משרד המבקר ומינה חדשים תחתיהם. ברק כינה את אנגלמן בראיון לגלי צה"ל: "המשרת העלוב של נתניהו, סמרטוט רצפה, ביזיון למוסד מבקר המדינה". 

הרשת והפוליטיקה סערו סביב המילים הקשות וברק נדרש להתנצל, אך הוא סירב, בציוץ בטוויטר כתב ברק, "לאור הסערה, הבהרה: 'מפרגן המדינה' מתניהו ממנה לוועדת ההיתרים, שתפקידה מניעת ניגוד ענינים, אנשים שנמצאים בעצמם בניגוד ענינים חמור בגלל זיקה פוליטית. המטרה - להעניק לנתניהו תזרים מושחת, כדי שיטפל בתיקי השחיתות של עצמו. קרי: מתניהו נוהג כסמרטוט. מי שלא רואה - פחדן, עיוור או מתקרנף", הוסיף ברק אש למדורה וצירף תמונה של יד אוחזת בסמרטוט מלוכלך.

איילת שקד הגיבה וכתבה, "אהוד ברק, ממשיך בתקיפה אלימה של משרתי ציבור. זה התחיל עם מנדלבליט והיום הוא הצליח להגיע לשיאים חדשים של אלימות מילולית כלפי המבקר אנגלמן. מעניין אם נשמע קריאות על מות הדמוקרטיה. אם בצלאל סמוטריץ' היה מתבטא כך זעקות השבר היו נשמעות מכל עבר".

למרות אלפי הציוצים והתגובות החריפות ברשת, ברק סרב לחזור בו מהדברים ואף התראיין בערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו וחזר עליהם.

בעקבות המילים הבוטות שהשמיע ראש הממשלה לשעבר ברק כנגד המבקר, פנה מנכ"ל ארגון 'בצלמו' שי גליק במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה, שיפתח בחקירה נגד ברק. "דבריו של ברק נאמרו בתוכנית ראשית בגלי צה"ל, שלה על פי ההערכות מאות אלפי מאזינים. דבריו הופצו ברבים בכלל כלי התקשורת והגיעו לכלל אזרחי ישראל".

"אין ספק שמותר ולעיתים אף רצוי למתוח ביקורת", מציין ארגון 'בצלמו', "אולם כאן מדובר בחציית קו אדום. אין עוררין שכינויו של מבקר המדינה במילים סמרטוט רצפה ומשרת עלוב מהווים העלבת עובד ציבור ללא כל ספק".

 "במקרה הזה אין כל מאבק פוליטי, שכן מעשיו והתנהלותו של מבקר המדינה אינם פוליטיים בעליל. ככל שברק חושב אחרת, זכותו להתלונן במשטרה או אצל גוף שלטוני אחר ולהגיש עתירה בעניין, אולם ביטויים פוגעניים אלה ראויים לכל גינוי, ויש למצות עימו את הדין בגין אמירתם. אין ספק שנעשתה כאן העבירה ברמת החומרה הגבוהה ביותר". 

"בשל האמור לעיל, אבקשך להורות על פתיחת חקירה מיידית נגד אהוד ברק בגין העלבת עובד ציבור", כך במכתב ששיגר הארגון.

יצוין כי גם במפלגת 'הליכוד' קוראים לחקור את אהוד ברק על השתלחותו במבקר המדינה מתניהו אנגלמן: "להיכן נעלמו כל אלה שמזדעקים על העלבת עובדי ציבור? בעיני הצבועים בשמאל, שומר סף הוא רק מי שמשרת את השמאל. מי שמעז להביע דעה עצמאית - דמו מותר", תהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום