העצה של סער לנתניהו: כך צריך לתקוף את שקד ובנט

רה"מ כינס היום שרים וחברי כנסת בכירים בליכוד כדי לדבר על המשך הקמפיין ובמהלך המפגש הסגור הוא קיבל עצה דווקא ממי שהוא מחזיק ממנו אויב פוליטי. סער מציע לחדד את המסר נגד ראשי ימינה: "מי שמצביע לבנט ושקד, מצביע לאנשים חסרי אחריות"‎

פוליטי 13.8.2019 | 21:15

פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו כינס היום (שלישי) ישיבה, אליה הזמין מספר אנשי מפתח בליכוד במטרה לדון על המשך הקמפיין לקראת הבחירות המתקרבות – גם בתוך גוש הימין, וגם מול כחול לבן. בישיבה המליץ חבר הכנסת סער לתקוף גם את המפלגה החדשה "ימינה" בראשות שקד ובנט.

הנוכחים בישיבה היו גדעון סער, אופיר אקוניס, יריב לוין, מירי רגב, אריאל קלנר, קטי שטרית וטלי פלוסקוב. סער הסביר כי כדאי לבצע מתקפה משולבת בתוך גוש הימין: "אני חושב שצריך לפרמט את זה לאופן הבא: 'מי שמצביע לעוצמה יהודית או זהות – עושה מעשה חסר אחריות, כי הם לא יעברו את אחוז חסימה'; 'מי שמצביע לבנט ושקד מצביע לאנשים חסרי אחריות – כי הם לא לקחו את עוצמה יהודית וזהות'".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפגישה דווקא למתקפה נגד כחול לבן. "צריך להגיד דברים פשוטים: או כלכלת הסתדרות עם ניסנקורן וכחול לבן – או כלכלה חופשית שלנו", הסביר את האסטרטגיה, "ואמרתי לכם, לא תהיה לא מדינת הלכה ולא מדינת הסתדרות".

השר אקוניס מסכים עם ראש הממשלה. "יש התנגדות גדולה בציבור להסתדרות, 70% מתנגדים", הוא מציין. ראש הממשלה חותם במסקנה: "זה מנייד מנדטים", כשכוונתו להעברת מצביעים בין הגושים. זו ככל הנראה הסיבה למתקפה הישירה נגד ניסנקורן, שמככב בשלטי חוצות שהציבו בליכוד ומציגים אותו כ"שר האוצר הבא" מטעם כחול לבן. 

בליכוד מוטרדים מאוד מהמנדטים של מפלגות הימין הקטנות שצפויות לא לעבור את אחוז החסימה, ובוחנים שתי אסטרטגיות מול מפלגת "זהות": חיבור או מתקפה כוללת. סקר טלפוני גדול שנערך בימים האחרונים נועד לבחון את האפשרות שפייגלין ימונה לאחר הבחירות לשר בכיר מטעם הליכוד, ואף עלתה אפשרות שהמפלגה תכסה את חובותיו מהבחירות האחרונות. מצד שני, נערכים במפלגה גם למפלגה שנועדה לרסק אותו ולמנוע כליל הצבעה לו.

בסביבתו של פייגלין מבהירים כי אין לו כל כוונה לפרוש מהמרוץ. לדבריהם, הסקרים צופים לו 2.9% בשלב זה, קרוב מאוד לאחוז החסימה שעומד על 3.25%. עוד מבהירים כי היות שפייגלין חותר לתפקיד שר האוצר, עליו להגיע לשולחן המו"מ הקואליציוני עם כוח פוליטי כדי לזכות בו.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום