נדחה דיון הקבינט לאישור עסקת אירונאוטיקס: "שיקולי לו"ז"

הדיון, שתוכנן להיערך היום, נדחה ליום שלישי הבא • בימים האחרונים רשות החברות הממשלתיות אישרה את מתווה העסקה לאחר שעשתה בו מספר שינויים

כלכלי 7.8.2019 | 12:51

יח"צ

הדיון שתוכנן להיערך היום (ד') בקבינט החברתי-כלכלי לאישור עסקת הרכישה של אירונאוטיקס בידי רפאל מערכות לחימה מתקדמות ואיש העסקים אביחי סטולרו נדחה לשבוע הבא.

בהודעה שאירונאוטיקס  מסרה מוקדם יותר היום לבורסה נאמר כי המועד החדש לדיון הוא ה-13 בחודש, וכי הסיבה לדחיית הדיון שנקבע להיום היא "שיקולי לו"ז".

במסגרת העסקה שהתגבשה, רפאל וסטולרו ירכשו את אירונאוטיקס בסכום של 850 מיליון שקל. בימים האחרונים רשות החברות הממשלתיות אישרה את מתווה העסקה לאחר שעשתה בו מספר שינויים. במקביל, רשות החברות הממשלתיות מקדמת הבנות עם רפאל לקראת תשלום דיבידנדים מצדה למדינה, בהיקף של כמה מאות מיליוני שקלים. העסקה טעונה אישור של הקבינט החברתי-כלכלי בשל מעמדה של רפאל כחברה ממשלתית.

אמש (ג') דווח ב"גלובס" כי שר העבודה והרווחה חיים כץ פנה לגורמים משפטיים בבקשה לבדוק אם יש באפשרותו להשתתף בישיבת הקבינט לאישור עסקת אירונאוטיקס וזאת מבלי שיהיה נתון למצב של ניגוד עניינים. כץ כיהן במשך שנים ארוכות כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית וכיום מכהן בתפקיד זה בנו, יאיר.

יוזכר כי התעשייה האווירית ניסתה לרכוש את אירונאוטיקס והערימה קשיים על רפאל וסטולרו במהלך זה, כשהניחה הצעה גבוהה יותר מההצעה הראשונה שהניחו לרכישת החברה. בסופו של דבר, מהלכי התע"א בעניין אירונאוטיקס אילצו את רפאל ואת סטולרו לעדכן את הצעתם ל-850 מיליון שקל. בתע"א הביעו בעבר חשש מכניסת רפאל לשוק כלי הטייס הבלתי מאוישים, מצב שיתאפשר לה לאחר שתרכוש את אירונאוטיקס.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום