אחרי גל החום: מחירי העגבניות מזנקים

פרסום ראשון: עד סוף השבוע צפוי מחיר העגבניות לזנק פי שלושה. הסיבה הרשמית: עומסי החום של השבוע האחרון שפגעו ביבול הפירות והירקות. התייקרות דרמטית צפויה גם במחירי האבטיחים והפלפלים האדומים. כל הפרטים

כלכלי 4.8.2019 | 20:53

pixabay

כבר ממחר נשלם יותר: אחרי מספר שבועות של התייצבות, בימים הקרובים צפויה עלייה דרמטית במחירי הפירות והירקות בעקבות גל החום של השבוע האחרון – כך דווח הערב (ראשון) ב"תכנית חיסכון". את העלייה החדה ביותר רושמות העגבניות שייתכן ומחירן יזנק לפי שלושה ממה שהוא היום.

לטענת החקלאים, החום הכבד הרס הרבה מיבול העגבניות, מה שהקטין את ההיצע וכעת מביא לעלייה במחירים. אם בעבר התרגלנו לכך שאנחנו משלמים 1.90 שקלים לקילוגרם עגבניות, הרי שהחל ממחר המחיר יזנק ל-3.90 שקלים וברביעי ייתכן שהוא אפילו ישלש את עצמו. יש לציין כי העלייה מתייחסת למחירים ברשתות השיווק הזולות, אך בחנויות רבות הזינוק יהיה גדול עוד יותר.  

התייקרות משמעותית צפויה גם בקטגוריית האבטיחים, כשהמחיר לקילוגרם בודד צפוי לעלות מ-1.90 ל-2.90 שקלים. החקלאים יבקשו מרשתות השיווק להעלות גם את מחיר הפלפלים האדומים. לטענתם, כבר בסוף השבוע הקרוב היבול יקטן, ההיצע יהיה נמוך ביותר והמחיר יעלה מ-6-7 שקלים ל-11 שקלים לקילוגרם.

ההמלצה לצרכנים ברורה: אם בכוונתכם לקנות השבוע פירות וירקות - קחו בחשבון שתשלמו הרבה יותר אלא אם תספיקו להגיע עוד היום לרשתות השיווק.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום