עסקת אירונאוטיקס תובא השבוע לאישור הקבינט החברתי

חברת המל"טים נרכשת בידי רפאל מערכות לחימה מתקדמות ואיש העסקים אביחי סטולרו בסכום של כ-850 מיליון שקל • הנושאים שיש לסכם עד לדיון כוללים את חיזוק חלקה של רפאל בהסכם אירונאוטיקס לעומת סטולרו, וסוגיית הדיבידנדים שרפאל נדרשת לשלם למדינה

כלכלי 4.8.2019 | 09:08

יח"צ

רשות החברות הממשלתיות מאשרת את עסקת הרכישה של חברת המל"טים אירונאוטיקס בידי רפאל מערכות לחימה מתקדמות ואיש העסקים אביחי סטולרו בסכום של כ-850 מיליון שקל. ביום ד' הקרוב העסקה צפויה לקבל את אישור הקבינט החברתי כלכלי, וזאת אחרי עיכוב בהליכים לאישורה, ומקורם בבדיקה שעשתה הרשות.

גורם שמעורב בהליך לאישור העסקה אמר הבוקר (א') כי אחד הנושאים המהותיים בהם התמקדה הרשות הוא חיזוק חלקה של רפאל בהסכם אירונאוטיקס לעומת סטולרו. לפי העסקה, במקרה שרפאל תבקש לרכוש את חלקו של סטולרו באירונאוטיקס היא תשלם לו על חלקו במחיר הרכישה - בתוספת של 10%. על פי דרישת רשות החברות, רפאל וסטולרו הסירו סעיף זה.

לדברי הגורם, עד לדיון שייערך בקבינט החברתי כלכלי הצדדים צפויים לסכם גם את סוגיית הדיבידנדים שרפאל נדרשת לשלם למדינה. הגורם ציין כי על הנושא מתקיים משא ומתן שקרוב לסיכום, ויוביל לתשלום דיבידנדים של מאות מיליוני שקלים מצד רפאל למדינה.

בסוף 2018 הממשלה החליטה לגבות מרפאל סכום של כחצי מיליארד שקל מהרווחים הצבורים של החברה, אך הדירקטוריון שלה דחה את הדרישה בנימוק שמדובר בסכום שמיועד להשקעות שהחברה מתכננת ולמימון הוצאות פיתוח שונות.

התניית אישור עסקת הרכישה של אירונאוטיקס בתשלום דיבידנדים היוותה במהלך החודשים האחרונים עבור רשות החברות מנוף לחצים על רפאל וכך, לפני כחודשיים, החברה העבירה למדינה דיבידנד על רווחים מהשנים 2017-2018 בסכום של יותר מ-250 מיליון שקל. על פי הערכות, היא תחלק למדינה סכום דומה נוסף מתוקף ההבנות שאליהן הגיעה בימים האחרונים עם רשות החברות.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום