סקרים: איחוד מפלגות הימין = תוצאה דו ספרתית, על חשבון מי

שני סקרים שמתפרסמים הערב צריכים להדליק נורה אדומה אצל יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ, לאור התוצאות שאינן מרנינות אילו הוא רץ במתכונת הנוכחית, לעומת איחוד עם 'הימין החדש' שמשיג תוצאה דו ספרתית על חשבון הליכוד | מפלגתו של ברק מעל ומתחת לאחוז החסימה 

פוליטי 21.7.2019 | 21:01

תומר נויברג, פלאש 90

שני סקרים שמתפרסמים הערב (ראשון) עדיין לא מעניקים ניצחון ברור לאחד הגושים. סקר שבוצע עבור 'המהדורה המרכזית' של 'ערוץ 12' כדי לבחון, איך השפיע צירופה של אורלי לוי-אבקסיס למפלגת 'העבודה' על תמונת המנדטים.

הסקר בדק ומצא כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כזאת: 'הליכוד' היה מקבל 30 מושבים בכנסת ה-22, 'כחול לבן' עם 29 מושבים, 'הרשימה המשותפת' עם 11, 'ישראל ביתנו' 9, 'יהדות התורה' 8, ש"ס 7, 'העבודה' + 'גשר' של אורלי לוי 7 מושבים.

'הימין החדש' עם 6 מנדטים, איחוד מפלגות הימין 5 מנדטים, 'מרצ' 4, 'ישראל דמוקרטית' 4 מנדטים. מפלגת 'זהות' לא עברה את אחוז החסימה וקיבלה רק 1.8%.

מן הסקר עולה, כי גוש הימין - חרדים, מקבל 56 מנדטים, לעומת גוש המרכז-שמאל-ערבים - 55 מנדטים.  כ'ישראל ביתנו' כמו שכבר הורגלנו הופכת לדמות המפתח שתקבע איזו ממשלה תקום עם תשעת המנדטים לה היא זוכה.

כמו כן בדק הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות 'איחוד מפלגות הימין' כולל 'עוצמה יהודית' ו'הימין החדש' היו רצות ביחד בראשות איילת שקד, יתר המפלגות, כולל המפלגות החדשות, המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת, ללא שינוי, התוצאות היו שונות:

'כחול לבן' בראש עם 29 מושבים בכנסת, 'הליכוד' רק עם 28 מושבים, 'איחוד מפלגות הימין' + 'הימין החדש' 13 מושבים, 'הרשימה המשותפת' 11, 'ישראל ביתנו' 9, 'יהדות התורה' 8, ש"ס 7, 'העבודה' עם 'גשר' 7 מושבים. 'מרצ' 4, ו'ישראל דמוקרטית' של אהוד ברק עם 4 מושבים בלבד.

גם בסקר הזה לא עברה מפלגת 'זהות' של משה פייגלין את אחוז החסימה (1.9%).

גם מן הסקר הזה עולה תמונה דומה, מלבד תנודות המנדטים בין המפלגות בתוך גוש הימין, התוצאה דומה - 56 לגוש הימין-חרדים, גוש השמאל-ערבים 55 מנדטים, ו'ישראל ביתנו' נשארת עם 9 מנדטים.

הסקר נערך היום ע"י מכון מדגם וIPanel בקרב 502 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+.

סקר 'כאן11' - ברק מתחת לאחוז החסימה - ה'איחוד' בסכנה

סקר נוסף שהתפרסם הערב (ראשון) בערוץ 'כאן11', בדק אילו הבחירות הו מתקיימות היום, 60 יום לפני יום הבחירות, 'הליכוד' היה מקבל 30 מושבים, 'כחול לבן' גם כן 30, 'ישראל ביתנו' 10, הרשימה הערבית המשותפת 10 מושבים.

גם בסקר זה אין שינוי בתמונת המנדטים של המפלגות החרדיות יהדות התורה 8 מושבים, ש"ס עם 7 מושבים.

מפלגת 'העבודה' מתחזקת לאחר האיחוד עם אורלי לוי אבקסיס ומקבלת 8 מושבים, 'מרצ' 5 מנדטים, 'הימין החדש' מטפס גבוה ומקבל 8 מושבים, לעומת 'איחוד מפלגות הימין' המורכב כיום רק מ'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' מתנדנד סביב אחוז החסימה עם 4 מושבים בלבד.

מן הסקר עולה עוד, כי מפלגת 'ישראל דמוקרטית' בראשות אהוד ברק לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.8%.

התוצאה: 57 מושבים לגוש הימין-חרדים לעומת 53 לגוש המרכז-שמאל-ערבים. כשליברמן ביניהם עם עשרה מנדטים.

הסקר נערך על ידי מכון KANTAR בקרב 546 נשאלים מעל גיל 18.

כן בדק הסקר, איחוד בשמאל בין 'מרצ' ל'ישראל דמוקרטית' של אהדו ברק וכן בין 'הימין החדש' לאיחוד מפלגות הימין. התוצאה היא, שבמקרה כזה, כמו בסקר של 'ערוץ 12', 'כחול לבן' מוביל עם 29 מנדטים לעומת 'הליכוד' שיורד ל-28 מנדטים. איחוד מפלגות הימין + הימין החדש מקבל 12 מנדטים והופך למפלגה השלישית בגודלה בכנסת. 'ישראל ביתנו' עם עשרה מנדטים כך גם הרשימה הערבית המשותפת.

אילו 'מרצ' מתאחדת עם אהוד ברק, מפלגה כזו מקבלת תשעה מנדטים - מפלגת 'העבודה' + 'גשר' של אורלי לוי תקבל במקרה כזה 7 מנדטים בלבד. האיחודים לא משפיעים על המפלגות החרדיות שנשארות עם 15 מנדטים לעומת 16 כיום, כאשר החלוקה היא - 8 ל'יהדות התורה' ו-7 מושבים לש"ס. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום