מהפך בימין: בנט ויתר על הבכורה לשקד; ינסו להוביל לאיחוד

בדקה ה-90: שרת המשפטים לשעבר שקד, תמסור הערב הצהרה לתקשורת ובה תודיע על המשך דרכה הפוליטית • האירוע יתקיים עם צאת צום י״ז בתמוז • הערכה: תחבור לשר החינוך לשעבר בנט, תעמוד בראש "הימין החדש" - ולאחר מכן תנסה להוביל לאיחוד גדול במפלגות הימין

פוליטי 21.7.2019 | 12:29

תומר נויברג, פלאש 90

שבוע וחצי בלבד לפני תום מועד הגשת הרשימות, נראה כי יש תזוזה בימין ושינוי במאזן הכוחות הפנימי.

מלשכת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, נמסר כי הערב (ראשון), עם צאת הצום, תקיים שקד הצהרה לתקשורת ובה תודיע על המשך דרכה הפוליטית.

ההערכה היא שבכוונת שקד לחבור לשר החינוך לשעבר נפתלי בנט, לעמוד בראש "הימין החדש", ולאחר מכן להוביל איחוד גדול במפלגות הימין. 

על פי מידע ראשוני עולה כי השניים כבר סגרו ביניהם על ריצה משותפת ועל כך ששקד היא שתעמוד בראשות המפלגה, וכי הערב ייתנו לסיכומים ביניהם פומבי.

כעת נותר לראות כיצד יגיבו במפלגות הימין הבית היהודי ואיחוד לאומי למהלך. האם יצטרפו לגוש גדול מימין לליכוד או שמא יתבצרו בעמדתם.

כזכור, רק אמש תקף סמוטריץ' את הצמד בנט-שקד וטען כי הם לא למדו לקח. בציוץ שפרסם ברשת הטוויטר, כתב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם".

לדבריו, "צריך לומר בצורה ברורה, אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם ישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".

דבריו של סמוטריץ' הגיעו כתגובה לדבריו של נפתלי בנט בראיון ל'ערוץ 12' כי "הציבור הדתי לאומי צריך להתמודד לכנסת בשתי מפלגות שונות" כשלדבריו, "היינו צריכים להגיד לציבור למה יש צורך חיוני בימין החדש, בימין ליברלי של זהות יהודית - אבל בלי כפייה".

עוד אמר בנט, "אנחנו לא פשרנים, אבל בכל מה שקשור בדת ומדינה, ובכלל יחסים בין בני אדם פה במדינה - ימין מחבר, זה קריטי וחיוני שיהיה ימין ליברלי, מאחד, שאוהד יהדות אבל מתנגד לכפייה ובעיקר מתנגד לשיח של שנאה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום