לא התקבלו החלטות: שקד ובנט נועדו אמש ממושכות

נפתלי בנט ואיילת שקד נפגשו במטרה לדון באפשרות של ריצה משותפת בבחירות הקרובות, אך לא קיבלו החלטות. ברקע הפגישה, שותפם לשעבר בצלאל סמוטריץ' תקף: "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. הם יישאו באחריות"

פוליטי 21.7.2019 | 08:32

ארכיון | פלאש 90

למרות הדיווחים הדרמטיים על כך שפגישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד במוצאי שבת תהיה מכרעת בכל הנוגע למודל בו ירצו בבחירות הקרובות לכנסת, הסתיימה בסופו של דבר הפגישה המדוברת, כאשר שום החלטה דרמטית לא נרשמה. השניים נפגשו אתמול למשך כשלוש שעות בניסיון להכריע על עתידם הפוליטי לקראת הבחירות הקרובות, אך פגישתם הסתיימה ללא החלטה.

גורם המעורב בפרטי הפגישה אמר כי בנט דחק בשקד ללכת בכיוון של ימין ליברלי הכולל את מצביעי ימין חדש, פייגלין, כחלון ומאוכזבי נתניהו. בנט משוכנע כי ציבור זה עשוי להביא להם שישה עד שבעה מושבים בכנסת הבאה. שקד, מצידה, דרשה מבנט להתאחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי והביעה חשש שגם הפעם, בהתמודדות של מפלגת הימין חדש, הם לא יעברו את אחוז החסימה.

סמוטריץ' צייץ אמש כי "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם. צריך לומר בצורה ברורה: אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם ישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".

גם שר החינוך רפי פרץ התריע כי על הימין להיערך בהתאם, על רק החיבורים האחרונים בגוש השמאל. עם פרסום האיחוד בין מפלגת העבודה לגשר ביום חמישי פרסם הרב פרץ פוסט שבו כתב: "בשמאל כבר מתאחדים. ‏ממשלת הימין תלויה באחריות שלנו להתחבר ולהתאחד. רק יחד ננצח. אחרת זה יתהפך על כולנו. עכשיו תורנו".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום