"יכריעו על מודל ריצת גוש הימין": בנט ושקד ייפגשו בצאת השבת

יו"ר 'הימין החדש', נפתלי בנט, ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ייפגשו בצאת השבת לפגישה מכרעת על מודל ריצת גוש הימין בבחירות הקרובות. עוד נודע כי השניים ידונו בהמשך דרכם המשותפת. במקביל, השניים מקיימים מגעים עם רפי פרץ

פוליטי 19.7.2019 | 15:43

פלאש 90

יו"ר 'הימין החדש', נפתלי בנט, ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ייפגשו בצאת השבת לפגישה מכרעת על מודל ריצת גוש הימין בבחירות הקרובות. עוד נודע כי השניים ידונו בהמשך דרכם המשותפת. בנט אמר אמש כי הוא אינו מחכה וירוץ גם בלעדי שקד, "אני לא מחכה. הימין החדש רץ קדימה עם או בלי איילת שקד. התנועה גדולה מבן אדם". לדבריו, אם שקד תחליט להצטרף "אני אניח את האגו בצד ואנחנו נעשה את מה שנכון".

במקביל, השניים מקיימים בימים האחרונים שיחות ומגעים עם יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ ואנשיו. ב'ווינט' דווח כי מלבד פרץ שמסרב לוותר על המקום הראשון באיחוד מפלגות הימין, כל יתר הגורמים במפלגות הימין מקבלים את שקד ואף מעדיפים אותה כמי שתעמוד בראש האיחוד, בשל העובדה שהיא מביאה יותר מנדטים ומבטיחה יותר מקומות בכנסת לרשימה שכזאת.

עוד דווח כי, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי ככל הנראה להיות מעורב מאוד בנעשה במפלגות הימין, מאחר שירצה לוודא שהריצה תתבצע במסגרת מפלגה אחת גדולה מימין לליכוד, או לכל היותר שתי מפלגות. אחרי הבחירות האחרונות, שבהן נותרו על רצפת האגף הימני של המפה הפוליטית כמעט שישה מנדטים, שחסרו לגוש הימין כדי שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, הופקו הלקחים בליכוד.

נתניהו מתכוון להיכנס לעובי הקורה ולהביא לאיחוד גדול בימין כשהעדפתו הראשונה היא מפלגת ימין אחת גדולה מימינו, שכוללת את כל השחקנים הפוליטיים. במקרה כזה, הוא סבור שיוכל לנהל קמפיין חזק שקורא לכל מצביעי הימין להצביע, ללא חשש שמפלגות ימין שלא יעברו את אחוז החסימה יביאו שוב לאיבוד קולות לגוש.

בדיווח מצוטטים בכירים בליכוד שאומרים כי נתניהו מתכוון להיכנס לתמונה באופן אינטנסיבי יותר בעוד כמה ימים ולוודא שהחיבור אכן מתממש. לצורך הגשמת המטרה הוא יסייע לפשר ולחבר ואף לערוך את ההסדר לחלוקת התפקידים שיאפשר את החיבור. אם לא תהיה ברירה ולא תושג הסכמה לרשימה מאוחדת אחת, יסתפק נתניהו בשתי מפלגות ימין – האחת ימין ליברלי שתכלול את בנט ואולי גם את פייגלין והשנייה תכלול את הבית היהודי, האיחוד הלאומי וגורמים שמזוהים כימניים יותר.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום