בג"ץ נגד דרעי: אין לקיים שימוע לרון קובי לפני החלטת בית המשפ

בג"ץ הוציא היום צו ביניים למשרד הפנים, לפיו הוא אוסר לקיים לראש עיריית טבריה רון קובי שימוע לפני פיטורים, עד להחלטתו בעתירה שהגיש קובי בשבוע שעבר. על פי החלטת בית המשפט, הדיון עוד עשרה ימים. קובי: "מכה קשה לאריה דרעי"

פוליטי 21.7.2019 | 17:07

יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ הוציא היום צו ביניים למשרד הפנים, לפיו הוא אוסר לקיים לראש עיריית טבריה רון קובי שימוע לפני פיטורים, עד להחלטתו בעתירה שהגיש קובי בשבוע שעבר. על פי החלטת בית המשפט, הדיון יתקיים לא יאוחר מה-31 ליולי, כלומר עוד עשרה ימים.

קובי הגיב להחלטה ואמר, "מכה קשה לאריה דרעי ולמשרד הפנים בבג״צ, רון קובי ראש עיריית טבריה קיבל צו בינים המורה על דחיית השימוע בעיניינו עד לדיון בעתירה". לדבריו, "בג״צ הוכיח היום בהחלטה תקדימית יוצאת דופן שהוא יוצא נגד סמכות שר הפנים להדיח ראש עיר, המשמעות היא שבית המשפט מבין שטבריה חייבת להשאר עיר חילונית".

כזכור, ראש עיריית טבריה הגיש בשבוע שעבר עתירה למתן צו על תנאי נגד הכוונה להזמינו לשימוע לפני פיטורים. "אריה דרעי התבלבל, אנחנו בבית המשפט העליון אחרי הגשת עתירה למתן צו על תנאי, שר שנמצא בממשלת מעבר מנסה לכפות את החלומות של על טבריה תוך פגיעה בדמוקרטיה", אמר לאחר הגשת העתירה.

במשרד הפנים העבירו לאחרונה לקובי את ההזמנה לשימוע שהיה אמור להתקיים ביום ראשון בעוד כשלושה שבועות, בתאריך כ"ה בתמוז. את השימוע היה אמור לערוך לקובי מנכ"ל משרד הפנים ולא השר דרעי עצמו, ובמהלכה יצטרך להסביר את פשר התנהלותו ואי יכולתו להעביר את תקציב העירייה במליאת מועצת העיר במשך 5 ישיבות מועצה.

בתוך כך, קובי קיבל היום בצהריים אישור רשמי מרשם המפלגות על רשימת מפלגתו החדשה 'הימין החילוני. "מפלגה חדשה הוקמה בישראל. רשמית: מפלגת הימין החילוני בראשות רון קובי נרשמה הבוקר ברשומות. מברוק, המפלגה החידה שתעצור את הכפייה החרדית בכנסת ובמדינה", אמר קובי וחתם, "בשם השם נעשה ונצליח".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום