נתניהו: נפעל עד שאירן תצא מסוריה

רה"מ יוצא הערב לרוסיה, שם ייפגש מחר עם הנשיא פוטין. לפני המראתו אמר נתניהו כי האיום האירני יהיה במוקד הפגישה: "אנחנו תוקפים את הבסיסים האירניים בסוריה ונמשיך לפעול, לא ניתן להם בסיס קרוב לגבולנו"‎

מדיני 26.2.2019 | 19:36

ארכיון | קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב, (שלישי) טרם המראתו המתוכננת לפגישה עם הנשיא פוטין, למתיחות בגבול הצפוני ובמיוחד לעימות מול אירן. "אנחנו פועלים נגדה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו תוקפים את הבסיסים שלה ואנחנו נמשיך לפעול נגדה - ועל כך אשוחח עם הנשיא".

נתניהו טען שימשיך לפעול על מנת להרחיק את האירנים מגבולה הצפוני של ישראל. "אנחנו נמשיך לפעול עד שנוציא את האיראנים מסוריה" טען ראש הממשלה. "איראן מאיימת בהשמדת ישראל ולא ניתן לה בסיס קרוב לגבולנו".

זו תהיה פגישתם השנייה של נתניהו ופוטין מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי על ידי מערכות ההגנה האוויריות של צבא אסד במהלך תקיפה ישראלית בסוריה בספטמבר אשתקד. חודשיים לאחר מכן הם נפגשו בפריז, בשלהי הטקס לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה שנערך בבירת צרפת.

לאחר הפגישה אמר נתניהו לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי "המשבר עם פוטין חריף בהרבה ממה שהערכנו". לדבריו, "היוקרה היא מרכיב משמעותי בתפיסת הכוח של פוטין ולכן זו פגיעה אסטרטגית שהופכת את המשבר לחריף וקשה".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום