פומפאו על תמיכת נתניהו ב"עוצמה יהודית": "לא מתערבים בבחירות"

ברקע הגינוי שהשמיע איפא"ק לאיחוד של מפלגת הימין הקיצוני עם הבית היהודי בתמיכת ראש הממשלה, סירב שר החוץ האמריקני לגנות את המהלך. "העם בישראל צריך לעסוק בזה", הבהיר. "אני בטוח שכשהבחירות יסתיימו - ארה"ב עדיין תשמור על יחסים טובים, חזקים ועמוקים עם ישראל"

מדיני 24.2.2019 | 23:24

ארכיון | שגרירות ארה"ב בישראל

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, סירב היום (ראשון) לגנות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התמיכה באיחוד מפלגת "עוצמה יהודית" עם מפלגת הבית היהודי, והשריון במקום ה-28 של נציג הבית היהודי בליכוד. פומפאו טען כי ארצות הברית לא מתערבת בבחירות בישראל, זאת על אף שתנועת "כך" שבה תומכת המפלגה מוגדרת כארגון טרור באמריקה.

שר החוץ האמריקני התייחס למהלך הפוליטי בריאיון לרשת CNN והבהיר לשאלת המראיין כי אינו מודאג מהקשר שנוצר עם מפלגת הימין הקיצוני. "ארה"ב לא מתערבת בבחירות בישראל או בכל מדינה דמוקרטית, הדגיש. "העם בישראל צריך לעסוק בזה. קמפיינים לבחירות הם קשים, אזרחי ישראל יחליטו מה יהיה ואני בטוח שכשהבחירות יסתיימו - ארה"ב עדיין תשמור על יחסים טובים, חזקים ועמוקים עם ישראל".

השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק גינתה בסוף השבוע את האיחוד שנעשה בתמיכת ראש הממשלה. ברקע לגינוי, שאל המראיין ג'ייק טאפר את פומפאו האם זה לא אחריותה של ארה"ב להזהיר את ישראל במידה ומתבצעים מהלכים שעלולים לפגוע ביחסים בין המדינות. פומפאו השיב כי "הבית הלבן הגיב כשראינו הפרות של זכויות אדם, בכל מקום. חברים, אויבים, בנות ברית - זה לא משנה לנו. תמיד עשינו זאת, ותמיד נמשיך לעשות זאת".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום