קושנר חושף: תוכנית המאה תעסוק בשרטוט הגבולות

בצל מערכת הבחירות בישראל, חתנו של נשיא ארצות הברית ויועצו הבכיר - ג'ארד קושנר חשף פרטים מתוכנית המאה של חמיו, שכוללת "שרטוט של הגבול ובפתרון סוגיות הליבה" | ברקע דברי קושנר, פרץ עימות חריף בין נתניהו לבנט וחילופי האשמות קשים בנוגע לנאמנות לדרך הימין

מדיני 25.2.2019 | 18:56

יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה מדינית - פוליטית: בצל הבחירות המתקרבות, ולאחר שהשר בנט האשים את ראש הממשלה בדיל חשאי עם הנשיא טראמפ על חלוקת ירושלים והקמת מדינה פלסטינית, יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ מעניק גיבוי לדבריו של בנט ואומר כי התוכנית תעסוק בשרטוט הגבולות.

בראיון שהעניק היום (שני) ברשת סקיי ניוז בערבית התייחס יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, לתוכנית השלום של ארה"ב המכונה 'עסקת המאה', ואמר כי "תוכנית השלום האמריקנית מפורטת מאוד ותתמקד בשרטוט של הגבול ובפתרון סוגיות הליבה".

לדבריו, "הסכסוך הישראלי-פלסטיני נוצל במשך שנים לצורך הסתה לקיצוניות", כשלטענתו, "במשך שנים ההתנגדות לישראל איחדה את האזור. אבל עכשיו זה משתנה. אנו רואים שאיראן מהווה את האיום הגדול ביותר באזור, והסיוע שלה לטרור הביא לעלייה במספר הפליטים ולצמצום האפשרות הכלכלית".

"יש היום פיצול גיאוגרפי בין הגדה לרצועה. אנחנו רוצים לראות את הפלסטינים מאוחדים תחת הנהגה אחת. הפלסטינים רוצים ממשלה לא מושחתת שדואגת לאינטרסים שלהם. מנהיגי האזור והעולם דואגים מאוד לעם הפלסטיני", ציין יועצו הבכיר טראמפ.

"הצלחנו לשמור בסוד חלק גדול מפרטי התוכנית – זה דבר חשוב. בתכניות קודמות הפרטים הודלפו לפני הזמן וזה גרם לפוליטיקאים לסגת. ניסינו לנסח פתרונות מעשיים וצודקים לסוגיה הישראלית-פלסטינית שיהיו רלוונטיים לשנת 2019. רוצים שיהיה חופש לאנשים ושיוכלו לחיות בכבוד", ציין עוד.

עוד חשף חתנו ויועצו של טראמפ כי "לא ניתן לפתור סוגיה שבה שני עמים רבים מזה 70 שנה ונצפה שהם יהיו חברים בין לילה", לדבריו, "מה שנציע לישראלים ולפלסטינים באמצעות תוכנית השלום זה יותר ממה שהם הציעו ויהיה עליהם לבצע ויתורים".

קושנר הדגיש: "אנחנו דבקים בלהגיע לתוכנית מפורטת על מנת לשים את המחלוקות מהעבר בצד ולהסתכל לעבר עתיד פורח". "תוכנית השלום תתבסס על חירות, כיבוד האמונה, להפיק תועלת מההזדמנויות ועל ביטחון. התוכנית תטפל בסוגיות של הסדר הקבע".

מי שמיהר להגיב הוא יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט שאמר כי, "יש סכנה ברורה ומיידית למול עינינו: הקמת מדינת פלסטינית. בבחירות הקרובות השאלה היא - ימין או פלסטין".

לדברי בנט שהתריע אתמול בדיל שקט בין נתניהו לטראמפ על חלוקת ירושלים, ״דברי קושנר מוכיחים את מה שכבר ידענו - ביום שלאחר הבחירות ידחפו האמריקאים לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר".

בליכוד הגיבו לבנט ואמרו; "כשבנט ושקד הקימו את הימין החדש הם אמרו שעשו זאת כדי למשוך קולות מלפיד וגנץ בכדי להגדיל את גוש הימין, ושהם לא ירו בתוך הנגמ"ש. עכשיו הם באים בהאשמות שווא נגד הליכוד במטרה למשוך קולות מהליכוד, דבר שיביא לעליית ממשלת השמאל של לפיד-גנץ, שמפלגתם תהיה גדולה יותר מהליכוד".

עוד נמסר מהליכוד כי, "בשעה שנציגים מהימין החדש קיימו מגעים עם לפיד-גנץ כדי להצטרף אליהם אחרי הבחירות, ראש הממשלה נתניהו הבהיר כבר חד משמעית שיקים ממשלת ימין".

מהבית היהודי נמסר בתגובה לדברי קושנר, "תכנית המאה של טראמפ שתובא מיד לאחר הבחירות חוזרת גם היא על הפרדיגמה הכושלת שהביאה עלינו מעל אלף הרוגים לצד אלפי טילים על ישראל, וטומנת בחובה סכנה ברורה ומידית לקיומה של מדינת ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום