דרעי הכריז: 'מפץ חרדי'? רק אחרי הבחירות

הכרעת נשיא המועצת: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע הערב כי אחדות חרדית תהיה רק אחרי הבחירות, אז יקימו המפלגות החרדיות בלוק אחד במסגרת המו"מ הקואליציוני

פוליטי 10.2.2019 | 21:33

פלאש 90

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (ראשון) באופן רשמי כי ש"ס לא תרוץ ברשימה אחת עם 'יהדות התורה', כהוראת נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

בכנס בחירות בבת ים התבטא דרעי: "אני מבטיח לכם, בעז"ה גם בקדנציה הבאה, לאחר הבחירות, אנחנו נעבוד יחד בעז"ה, בשיתוף פעולה מלא, נהיה בלוק אחד במשא ומתן.

"אני פונה לידידי ליצמן וגפני, היות והמטרה שלנו להרבות את כוחן של המפלגות החרדיות, אני מפרגן ליהדות התורה שתביא כמה שיותר מנדטים, אני פונה אליכם: בוא נכנס מיד אחרי הגשת הרשימות את שלושת המועצות של גדולי התורה שכל גדולי ישראל ישבו סביב שולחן אחד, ויצאו בקריאה לכל הציבור הליטאי בישראל להצביע אך ורק למפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה".

כזכור, בשבועות האחרונים, חברי הכנסת של ש"ס התבטאו בחריפות נגד 'המפץ' וטענו כי המהלך יבריח את המצביעים מהפריפריה ויביא להיעלמות ש"ס מהמפה הפוליטית. 

כמו כן, לפני כשלושה שבועות נחשפה לראשונה עמדתו של נשיא המועצת, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, שהתבטא נגד הריצה המשותפת.

בנו, הגאון רבי יעקב כהן, אמר ל"כיכר השבת" כי שוחח בנושא עם אביו שדחה את הרעיון. וכך התבטא הגר"ש כהן: "הייחודיות של תנועת ש"ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל - זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש"ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה".

בהמשך נאומו תקף דרעי את אביגדור ליברמן אך נמנע מלהזכיר את סרטון ההסתה המשווה בין חרדים לחמאס: "היו הרבה תקופות, רוב התקופות שהכרנו בידידות גדולה, אני לא מבין באמת: איך יהודים שגדלו בברית המועצות לשעבר, שבעים שנה של דיכוי נגד כל דבר שביהדות, איך הם עשו ברית מילה במסירות נפש.. למה? כדי שאתה תיסע לאשדוד בשבת ותעשה מסיבת עיתונאים על יד חנות שמוכרת 'דבר אחר', בשביל זה עלו מברית המועצות?1 אני לא מבין את זה באמת. למה? מה לא טוב בשבת הקדושה שלנו, ככה לחלל? ככה לרמוס? למה זה טוב הדבר הזה?".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום