כך נמנעה המזימה להתנקש בחיי פוטין ולהצית מלחמת עולם

המודיעין הרוסי גילה מבצע אוקראיני להתנקש בחייו של הנשיא פוטין, בן ה-71, ושר ההגנה שלו אנדריי בלוסוב, בן 65 במהלך מצעד צבאי. רוסיה חדשה שארה"ב מודעת למזימת ומעורבת בה - דבר שגורמים בפנטגון הכחישו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.8.2024 | 14:43

הנשיא פוטין | צילום: שאטרסטוק

רוסיה סיכלה מזימה אוקראינית להתנקש בחייו של הנשיא וולדימים פוטין. לפי הדיווח הרוסי, שר ההגנה של רוסיה יצר קשר עם הפנטגון ובירר עם לארה"ב יש קשר למזימה - ארה"ב הכחישה בתוקף.

על פי החשד, המודיעין הרוסי גילה מבצע חשאי של קייב לתקוף במצעד "יום הצי הרוסי" בסנט פטרסבורג ב-28 ביולי. 

מתקפה כזו הייתה מכניסה את רוסיה וארה"ב ל"סכסוך בלתי נשלט", עם פוטנציאל למלחמת עולם שלישית. כך על פי הטלוויזיה הממלכתית הרוסית Rossiya 1, שראיינה את סגן שר החוץ סרגיי ריאבקוב, שתיאר את המזימה כ"טירוף".

במצעד יום הצי השתתפו הנשיא פוטין, בן ה-71, ושר ההגנה שלו אנדריי בלוסוב, בן ה-65. החשד במוסקבה התבסס על 'המודיעין' שהשיגה רוסיה, כי אוקראינה מבקשת להתנקש בחיי שני המנהיגים.

16 ימים לפני המצעד, בלוסוב התקשר לשר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ל"שיחה קשה", כך דיווחה הטלוויזיה הרוסית. "שר ההגנה הרוסי אנדריי בלוסוב התקשר לפנטגון בעצמו בפעם הראשונה, והוא אמר משהו שגרם לשר ההגנה האמריקני לויד אוסטין להתפתל" נכתב בדיילי מייל.

אם המבצע של קייב היה מתרחש, זה היה מביא את רוסיה וארה"ב לשלב של סכסוך בלתי נשלט". רוסיה כנראה האמינה שארה"ב מודעת למזימת התקיפה וחששה שהיא מעורבת בה - דבר שהכחישו בכירי הפנטגון.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום