אמיתי לחלוטין: כדי לרכוב על מזוודה יש צורך ברישיון נהיגה

שני שדות תעופה ביפן אסרו על נסיעה בתחומם עם מזוודות ממונעות, והמשטרה הודיעה כי כדי לרכוב על מזוודה יש צורך ברישיון נהיגה ובציוד בטיחות, ממש כמו על אופניים חשמליים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 7.8.2024 | 12:12

אילוסטרציה | צילום: unsplash

שני שדות תעופה גדולים ביפן אוסרים על המבקרים לרכוב על גבי המזוודות התלת-גלגליות, ובנוסף המשטרה הבהירה כי מבחינת החוק היפני המזוודות מסווגות כ"אופניים חשמליים" שמותר לרכוב עליהם על כבישים בלבד, עם ציוד הגנה ורישיון נהיגה, כמו טוסטוסים עם מנוע של עד 50 סמ"ק.

המזוודות הממונעות החשמליות צברו פופולריותהן מאפשרות לנוע מהר וללא מאמץ בשדות תעופה ובתחנות רכבת. בנמל התעופה הבינלאומי צ'ובו ובנמל התעופה הבינלאומי קנסאי, מורים לנוסעים שלא לרכוב על המזוודות. תלונות נגד נוסעים נרשמו גם בנמל התעופה טוקיו שטרם אסר על הרכיבה באופן רשמי וגורף.

אישה סינית שלומדת ביפן הפכה בחודש יוני לאדם הראשון שקיבל דו"ח בגין רכיבה על מזוודה ללא רישיון כאשר נסעה בחודש מרץ על מדרכה באוסקה. בחצי השנה הראשונה של 2024 ביקרו ביפן מספר שיא של 17.7 מיליון תיירים.

על פי חוקי התעבורה של יפן, המזוודה של האישה, שיכולה לנסוע עד 13 ק"מ לשעה, מסווגת כ"אופניים ממונעים", זהה לחלק מהטוסטוסים.

ביולי, ילד מאינדונזיה רכב על מזוודה ממונעת ליד הולכי רגל לאורך רחוב ברובע הקניות השוקק של דוטונבורי באוסקה, ומשפחתו הופתעה לגלות שרישיון נהיגה הוא חובה עבור כלי רכב מסוג זה ביפן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום