הנחשים יוצאים: זה מה שאתם חייבים לעשות במקרה של הכשה

נח בן ה-11 הגיע השבוע למרכז הרפואי העמק לאחר שהוכש על ידי נחש | הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בילדים, ולאחר שמצבו התייצב והשתפר הועבר למחלקת ילדים כשהוא מרגיש טוב

קובי ברקת | בריאות 17.7.2024 | 16:26

נחש. אילוסטרציה | צילום: pixabay

הקיץ כאן ויחד איתו נחשים רבים יוצאים ממקומות המסתור שלהם והופכים לפעילים יותר. הכשה של נחש ארסי עלולה להיות קטלנית ולגרום למוות. 

השבוע הגיע נח בן 11 למרכז הרפואי העמק לאחר שהוכש על ידי נחש. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בילדים, ולאחר שמצבו התייצב והשתפר הועבר למחלקת ילדים כשהוא מרגיש טוב. 

נח אליהו יונתי, בן ה11, מספר: "אנחנו גרים בקיבוץ, הלכתי יחף לפגוש את החברים שלי במגרש ובדרך הרגשתי שהוכשתי על ידי נחש. הזעקתי מיד את ההורים שלי שפינו אותי למיון. לא מצאנו את הנחש ולכן אנחנו לא יודעים את הסוג המדויק שלו. הפציעה כאבה והרגל עדיין נפוחה וכואבת אבל אני מרגיש טוב". 

נחשים | צילום: unsplash

ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בילדים במרכז הרפואי העמק מסביר: "הכשת נחש עלולה להיות מאוד מסוכנת. לכן, גם אם לא נראים סימני נפיחות ואדמומיות יש לפנות לטיפול רפואי כיוון שטיפול מהיר ומקצועי יכול להציל חיים. אני ממליץ לכל ההורים לשוחח עם ילדיהם, במיוחד עכשיו בחופש הגדול, על כללי זהירות מנחשים ובעיקר על מה עושים במקרה של הכשת נחש: שמירה על קור רוח, הזעקת עזרה רפואית מיידית, השכבת הנפגע, מניעת תזוזה, בשום אופן לא לנסות להוציא את הארס. במידה וזה אפשרי, כדאי לצלם או להביא את הנחש לזיהוי בבית החולים, אולם יש להיזהר שלא להסתכן בהכשה נוספת".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום