קדחת הנילוס: יתושות נגועות נלכדו בתל אביב ובאזור השרון

היתושות נלכדו בתל אביב, בקריית אונו, בהרצליה ובאזור השרון; המשרד להגנת הסביבה המשיך להנחות את הרשויות בישראל, בדגש על הרשויות בהן נמצאו יתושות נגועות ועל הרשויות לגביהן דיווח משרד הבריאות על תחלואה של בני אדם

אלי קליין | בריאות 16.7.2024 | 09:40

אילוסטרציה | צילום: unsplash

בפעולת ניטור לכד המשרד להגנת הסביבה יתושות שאובחנו לאחר מכן במעבדות משרד הבריאות כנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס. היתושות נלכדו בתל אביב, בקריית אונו, בהרצליה ובאזור השרון; המשרד להגנת הסביבה המשיך להנחות את הרשויות בישראל, בדגש על הרשויות בהן נמצאו יתושות נגועות ועל הרשויות לגביהן דיווח משרד הבריאות על תחלואה של בני אדם בקדחת מערב הנילוס, להרחיב עוד יותר את מערך הניטור וההדברה.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "לאור העלייה במקרים המדווחים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס, המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות ניטור נרחבות ומקיפות בכל רחבי הארץ, זאת לצורך זיהוי של אזורים בהם יש יתושות הנגועות בקדחת מערב הנילוס. במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס בתל אביב, בקריית אונו, בהרצליה ובאזור השרון. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות. במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה".

צוות מזיקים והדברה של המשרד להגנת הסביבה מבצע לאורך כל השנה אלפי ניטורים של זחלי יתושים במקורות מים וכן מאות לכידות של יתושים בוגרים. היתושים מועברים לזיהוי ולבדיקה במעבדות משרד הבריאות. כאשר הבדיקה הווירולוגית מעידה על כך שהיתושות נגועות בווירוס הגורם למחלת קדחת מערב הנילוס, מוציא המשרד להגנת הסביבה לרשות הרלוונטית התראה ודרישה מיידית לטיפול במפגע.

כדי להימנע מעקיצות וממפגעי יתושים, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור לנקז ולייבש מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים, ובכלל זה:

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום