מסוקים עם פצועים מעזה מדלגים על בית החולים ברזילי

בשבועות האחרונים צה"ל לא מפנה לברזילי פצועים במסוק. רופא יחידת 669 התבקש לסייע לרופאים במקום כי לא היה רופא מתאים. דובר צה"ל: "הפינוי מבוצע על פי צורך ורמת דחיפות המקרה"

אלי קליין | בריאות 16.7.2024 | 08:10

פינוי פצועים בעזה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל לא מפנה חיילים פצועים לבית החולים הקרוב ביותר לרצועת עזה, בית החולים ברזילי באשקלון, בית החולים ברזילי שבאשקלון ובית החולים אסותא באשדוד מוגדרים כ"יעד קיצור" לפינוי מוסק, כך שניתן ואף צריך לנחות בהם, אם מצב החייל הפצוע מידרדר באופן משמעותי ויכול לסכן את חייו עד שיגיע למרכז הארץ.

על פי הדיווח של אדיר ינקו ב-Ynet, בשבועות האחרונים, בעוד לאסותא אשדוד ממשיכים להגיע פינויים מוסקים, לבית החולים ברזילי כבר לא מפונים פצועים במסוק. הסיבה הרשמית להחלטה החריגה היא אי כשירות של מנחת בית החולים.

אך מסתבר כי אירוע חריג התרחש בו לאחרונה: בעת הגעת חייל פצוע לבית החולים, לא נכח בו רופא מומחה לטראומה. "היו בחודש וחצי האחרונים אירועי קיצון", אמר אחד הגורמים לווינט. "הגיעו פצועים לבית החולים ברזילי שהיה יעד קיצור, ולא היה מומחה לטראומה. ביקשו מהרופא של יחידת 669 שיעזור להם בטיפול, שזה לא הגיוני בעליל. לאחר מכן צוותי 669 הביעו את חוסר רצונם לנחות בברזילי וביקשו לנחות רק בסורוקה בבאר-שבע או באסותא אשדוד".

מדובר צה"ל נמסר: "בניגוד לטענות העולות, צה"ל מפנה פצועים באופן רכוב ומוסק למרכז הרפואי ברזילי ולמרכזים רפואיים ברחבי הארץ, בהתאם לשיקולים המבצעיים והמקצועיים על פי צורך ורמת דחיפות המקרה, כפי שמגדיר הרופא המטפל בשטח. מנחת המסוקים של המרכז הרפואי ברזילי הוכשר לשימוש בתחילת המלחמה בשל הצורך המבצעי. לא היה מקרה שבו פצוע נדרש להתפנות לבית חולים זה והוחלט שלא לפנות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום