נתניהו האשים את גלנט שהוא מוביל לפירוק הממשלה, גלנט תקף

נתניהו האשים את גלנט בכך שהוא מוביל לפירוק הממשלה בצל משבר הגיוס והווטו שהעניק לגנץ וטען כי זה ימנע את השבת החטופים. שר הביטחון תקף: "הניסיון לקשור בין שחרור חטופים לפטור מגיוס לחרדים, מסוכן וחסר אחריות"

אברהם פריינד | פוליטי 7.7.2024 | 17:26

נתניהו וגלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות נוסף התפתח היום (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט לאחר שנתניהו האשים את שר הביטחון כי הוא מוביל לפירוק הממשלה - מה ששלדברו ימנע את שחרור החטופים.

ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה בפני שר הביטחון: "חוק הגיוס הוכן על-ידי גנץ ומערכת הביטחון, בממשלה של לפיד, בנט וליברמן. מה שהשתנה זה הנכונות של החרדים להתגייס בעקבות המלחמה".

לדברי נתניהו, "יש כאן הזדמנות היסטורית לעשות את הדבר הנכון ולהביא לגיוס של אחינו החרדים".

ראש הממשלה עקץ את השר גלנט ואמר: "מי שנותן לאופוזיציה זכות וטו, נותן להם את האפשרות למנוע גיוס חרדים במטרה אחת: להפיל את הממשלה, דבר שיעצור את שחרור החטופים ולתבוסה במלחמה".

השרה סילמן חיזקה את גברי נתניהו והוסיפה: "כשהייתי יו"ר קואליציה מעולם הם לא ביקשו הסכמת אופוזציה לחוקים שלהם".

שר הביטחון הגיב: "זוהי שעה רגישה - צריך לעשות הסכם להשבת החטופים - הניסיון הפוליטי לקשור בין שחרור החטופים לבין פטור מגיוס לחרדים הוא מסוכן וחסר אחריות".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לחילופי הדברים ואמר: "ראש הממשלה, אגיד את זה באופן ברור: מתווה שירות ישראלי, שיביא לפתרון אמיתי, שיקדם אותנו לשוויון, שישמור על צבא העם והחברה הישראלית דורות קדימה, ויסייע לנו במלחמה הקשה והארוכה בה אנו נדרשים להרבה יותר לוחמים ומשרתים - זה צורך לאומי דחוף.

 

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ צילום: דוברות המפלגה

חוק שמעניק פטור בזמן מלחמה, זה צורך קואליציוני דחוף שלך, ופוליטיקה קטנה על גבם של המשרתים וביטחון המדינה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום