הממשלה תאשר קיצוץ במשרדים לטובת המפונים, השרים זועמים

הממשלה תאשר קיצוץ רוחבי חדש במשרדי הממשלה לצורך אישור הארכת סיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום והצפון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי יתנגד לקיצוץ. השר בוסו: "זו הפעם הרביעית שמנחיתים עלינו קיצוץ רוחבי"

אברהם פריינד | פוליטי 7.7.2024 | 13:06

ישיבת הממשלה | צילום: onatan Sindel/Flash90

הממשלה תאשר היום (ראשון) קיצוץ רוחבי חדש במשרדי הממשלה לצורך אישור הארכת סיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום המצויים בטווח המכונה 0 עד 7 ק"מ מגדר רצועת עזה ולתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 ק"מ מגבול לבנון.

המשרדים שמהם יקוצצו הכספים הם: משרד התחבורה ממנו יקוצץ 70 מיליון ש"ח, המשרד לביטחון פנים ממנו יקוצץ 41 מיליון ש"ח, משרד החינוך עם קיצוץ של 37 מיליון, משרד הרווחה עם קיצוץ של 27 מיליון ש"ח ומשרד הבריאות עם קיצוץ של 24 מיליון ש"ח.

שר הבריאות אוריאל בוסו תקף את כוונת הקיצוץ במשרדו ואמר: "זו הפעם הרביעית שמנחיתים עלינו קיצוץ רוחבי ואני מתריע שהפעם זה עלול לפגוע קשה דווקא באותם אזרחים שלמענם מבקשים לקצץ.

במלחמה הוכח שמשרד הבריאות חשוב לא פחות ממשרד הביטחון. כל קיצוץ כזה פוגע במוכנות לחירום, בבתי החולים, ברפואת הקהילה, במד"א ובמערך בריאות הנפש. משמעות הקיצוץ בעת מלחמה - היא פגיעה בבריאות הציבור", כך בוסו.

השר בן גביר הודיע כי יתנגד לקיצוץ בגופי המשרד לביטחון לאומי. "אנו במלחמה, כפי שלא עלה על דעתו של אף אחד לקצץ בכספי משרד הביטחון וצה"ל, כך לא אמור לעלות על דעתו של אף אחד לקצץ בכספי המשרד לביטחון לאומי", מסר.

על פי לשכת השר משמעויות הקיצוץ הן פגיעה בהתקדמות השלמת בניית מקומות כליאה, פגיעה בהתעצמות כיתות הכוננות ופגיעה ביכולות מערך הכבאות להתמודדות עם השריפות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום