גנץ מגבה את החשודים ברצח מחבל ב-7 באוקטובר: "כל עזתי שחצה את הגבול דינו מוות"

יו"ר המחנה הממלכתי גיבה את החשודים ברצח מחבל ב-7 באוקטובר ואמר: כל "עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות. כולם בגדר סכנה ברורה ומיידית". הוא הוסיף: "בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם"

אברהם פריינד | פוליטי 7.7.2024 | 10:20

בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ גיבה הבוקר (ראשון) את החשודים שנעצרו בחשד לרצח מחבל נוחב'ה ואמר, "כל עזתי שחצה את הגבול באותו יום - דינו מוות".

"השבעה באוקטובר היה יום האסון הגדול בתולדות המדינה", אמר גנץ והוסיף, ‏"ביום הזה קמו גיבורים רבים - חיילים, חברי כיתות כוננות, שוטרים ואזרחים - שנלחמו באומץ ורבים מהם נפלו בקרב".

הוא התייחס לחשד נגד האזרחים ואמר: "‏חומר הראיות בנוגע לאזרחים שנעצרו בחשד להרג בלתי חוקי של מחבלים אינו בידיי, ואני סומך על גורמי אכיפת החוק. ‏לצד זאת, חשוב להגיד ברמה העקרונית - כל עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות. כולם בגדר סכנה ברורה ומיידית". ‏

"עלינו לזכור", הוסיף, "בשטח היו מוטלים כלי נשק רבים, וחלק מהמחבלים גם תפקדו כנהגים שחטפו אזרחים. ‏לכן - בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם - חייל, שוטר או אזרח. ‏זו חובתנו כלפי מי שהצילו חיי אדם והגנו על הארץ שלנו, ואני מאמין שברוח הזו גם תנהג מערכת אכיפת החוק"" כך גנץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום