מושלת ניו יורק שוקלת איסור עטיית מסכות ברכבת התחתית

המושלת יצאה בחריפות נגד פרעות של פעילים פרו-פלסטיניים. "לא נסבול שאנשים משתמשים במסכות כדי להתחמק מאחריות להתנהגות פלילית או מאיימת", הודיעה

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 14.6.2024 | 12:02

הרכבת התחתית בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

לאחר שפורסם תיעוד בו נראים פורעים פרו-פלסטינים מטילים אימה ברכבת התחתית בניו יורק כשהם עם כאפיות וצועקים על הנוסעים: "הרימו את ידכם אם אתם ציונים זו ההזדמנות שלכם לרדת", מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול הודיע כי היא שוקלת לאסור בחוק על עטיית מסכות, בשל חששות שאנשים יסתירו את זהותם בזמן ביצוע מעשים אנטישמיים.

המושלת הודיעה על השינוי הצפוי במדיניות, היא ציינה כי קיימה שיחות עם מחוקקים בנוגע לחוק, האיסור הצפוי יחריג יוצאי דופן כמו סיבות בריאותיות, תרבותיות או דתיות שיאפשרו עטיית מסכות ברכבת התחתית.

"לא נסבול שאנשים משתמשים במסכות כדי להתחמק מאחריות להתנהגות פלילית או מאיימת", אמרה "הצוות שלי עובד על פתרון, אבל ברכבת התחתית אנשים לא צריכים שתהיה להם אפשרות להסתתר מאחורי מסכה כדי לבצע פשעים".

התיעוד המזעזע פורסם ביום שני האחרון לאחר עצרת פרו פלסטינית שהתקיימה בכיכר יוניון, מאות אנשים עזבו את העצרת והציפו את הרכבת התחתית, באחת הרכבות תועדו רבים כשהם רעולי פנים וחפשים כביכול תומכי ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום