צפו: פורעים פרו-פלסטינים פרצו למשרדי אלביט, וניפצו והרסו ציוד

מפגינים פרו-פלסטיניים פרצו למפעל אלביט בעיר קנט, הפעילים שידועים במעשי הוונדליזם שלהם פרצה בשעות הבוקר המוקדמות במטרה לגרום נזק למפעל שלדעתם מסייע לישראל מול חמאס

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 17.6.2024 | 20:19

הפעילים במפעל הורסים ציוד | צילום: Palestine Action

פעילים פרו-פלסטינים הצליחו לפרוץ היום לפנות בוקר את מערך האבטחה של משרדי אלביט מערכות בעיר קנט בבריטניה ולחדור אל תוך המבנה שבו יש טכנולוגיה צבאית, כך לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית.

בתיעודים שפורסמו על ידי ארגון "פאליסטיין אקשן", ניתן לראות פורעים לובשים סרבל כתום נכנסים לבניין לאחר שניפצו חלון של דלת בפטיש.

 

הפעילים פורצים ומנפצים ציוד צילום: Palestine Action

האיש שתיעד את הפריצה השתמש בפטיש כדי להזיק למחשבים ולפריטים במפעל. לפני הפריצה עשרות פעילים חתכו שלוש גדרות אבטחה, ופרצו את מתחם האבטחה הגבוה.

חלקם גם הניחו דוקרנים בכבישים המובילים למפעל כדי למנוע כניסת כלי רכב וביוחד לעכב את כוחות הביטחון והמשטרה.

הקבוצה טוענת שהיא "מפרקת טכנולוגיה, מכונות וחלקים המשמשים לייצור נשק למלחמה, במטרה למנוע ייצוא של נשק לעזה".

הקבוצה מתייחסת לעצמה כאל "רשת של קבוצות ויחידים שהוקמה נגד מפעלי אלביט מערכות וחברות אחרות השותפים לאפרטהייד הישראלי", וקראו "לסגור את כל האתרים הללו".

דובר משטרת קנט אמר כי שבעה אנשים נעצרו: "משטרת קנט נקראה לגבי הפגנה בפארק דיסקברי מעט לפני 3:30 לפנות בוקר. שבעה בני אדם נעצרו בחשד לפריצה בנסיבות מחמירות. הם נלקחו למעצר וחקירת האירוע מתנהלת".

דובר חברת Instro Precision שבבעלותה המפעל מסר: "מאוד חסר אחריות לחבל בעבודה במהלך תקופה של חוסר יציבות עולמית. אנו מגנים את הפעולה הבלתי חוקית והאלימה הזו ונפעל עם הרשויות כדי להעמיד לדין כל אדם או קבוצה המאיימים על שלומם של הצוות שלנו או על עבודתם החשובה", אמר.

"המפעל נועד לעמוד בדרישות של הכוחות המזוינים של בריטניה ובמיוחד לתמוך בצבא הבריטי עם מגוון מערכות אלקטרו-אופטיקה וראיית לילה מתקדמות".

לפני כשבוע מפגינים מאותו ארגון, "פאליסטיין אקשן", תקפו סניפי בנק "ברקליס" ברחבי בריטניה, ניפצו חלונות והשליכו צבע אדום על סניפי הבנקים בלונדון, בריסטול ומנצ'סטר. בתמונות שהפיצו הפעילים נראות שמשות מנופצות והרס רב בסניפי הבנק. לטענת הפורעים, הבנק משקיע בחברות שמסייעות לישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום