"הממשלה בוגדת בלוחמים וחותרת תחת בטחון המדינה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לסערת חוק הגיוס לקראת הדיון הפותח מחר בוועדת חו"ב על חוק הגיוס ואמר: "ממשלת ישראל חותרת תחת בטחון המדינה". לדבריו, "נתניהו מוכר את הלוחמים שלנו. הוא והחיוך שלו"

אברהם פריינד | פוליטי 17.6.2024 | 15:25

חבר הכנסת יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה לסערת חוק הגיוס לקראת תחילת הדיונים בוועדת חו"ב וטען כי "מדובר בבגידה בלוחמים ובבגידה באנשי המילואים".

לפיד פתח את דבריו ואמר: "מחר יתחילו בועדת החוץ והבטחון הדיונים על חוק ההשתמטות והסרבנות. מדובר בבגידה בלוחמים, בגידה באנשי המילואים, בגידה במעמד הביניים הישראלי ובגידה בצה"ל. ממשלת ישראל חותרת תחת בטחון המדינה. נתניהו מוכר את הלוחמים שלנו. הוא והחיוך שלו". 

לפיד הוסיף: "בזמן מלחמה, מנסים לתת פטור לעשרות אלפי צעירים בלי שום הצדקה. כל יום נהרגים לוחמים, מאז שנפגשנו כאן ביום שני האחרון אנחנו כבר ב-16 הרוגים שמסרו את נפשם למען המדינה, והאברכים מתחבאים באוהלה של תורה.

בשביל לגייס אותם לא צריך שום תהליך של הסתגלות או התאמה. יש כבר תהליך כזה, הוא נקרא טירונות. באים לטירונות ואחרי כמה שבועות או חודשים, תלוי באיזה חיל אתה, אתה כבר הסתגלת ואתה כבר מתאים.

שלא יגידו לנו "נמות ולא נתגייס", מי שמת כל יום זה אלה שכן התגייסו. להתגייס זה מה שעושים הילדים שלנו. זה מה שעושים חיילי המילואים. זה מה שעושה כל אזרח יהודי במדינת ישראל שמגיע לגיל 18 - מתגייס לצבא ההגנה לישראל".

את החוק צריך לתקן באופן יסודי ולהעביר מהר, אין זמן. אנחנו במצב חירום. צה"ל לוחם בשלוש חזיתות. הרמטכ"ל אמר אתמול: "כל גדוד סדיר חרדי שאנחנו מקימים, מוריד תעסוקה של אלפי אנשי מילואים, זה צורך מובהק, עכשיו".

לדבריו, "צריך לגמור את החוק הזה במושב הנוכחי. לכנס את הוועדה חמישה ימים בשבוע מהבוקר עד הערב, אם אנשי המילואים יכולים לשרת 150 ימים ברציפות, גם הועדה יכולה לשרת אותם.

אין סיבה להתעכב. כולנו עוסקים בזה כבר עשר שנים. כל מה שצריך הוא פשוט לעשות החלטות ערכיות ונכונות. לעשות מה שטוב לצבא ולניהול המלחמה.

אני קורא מפה לחברי הכנסת מהקואליציה, אלה שנותרה בהם עוד טיפת מצפון – יש כאלה. אלה שחשוב להם עדיין בטחון המדינה והערכים שלה – יש כאלה. בואו לוועדה, תעבדו אתנו, נעביר חוק גיוס אמיתי, אפקטיבי, כדי שהלוחמים שלנו יידעו שכנסת ישראל מתייצבת מאחוריהם".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום