דיווח: יועץ אסטרטגי מורשע מעורב בגוף ההשפעה של ישראל בעולם

זילברשטיין ערך סיור בחמ"ל הפעילות המיוחד לבנט, סער וגם לשר שיקלי. הקמפיין, בו מעורבים גם חיילי צה"ל, נועד לתת מענה לקמפיינים דומים פרו-חמאסיים

אביחי חבר | פוליטי 16.6.2024 | 21:50

טל זילברשטיין | צילום: Flash90

היועץ הפוליטי ואיש העסקים, טל זילברשטיין, מעורב במערך ההשפעה של מדינת ישראל בעולם. כך נחשף היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

זילברשטיין הינו יועץ אסטרטגי שהורשע באירופה, נידון למאסר, וגם עורך סיורים בחמ"ל הפעילות המיוחד לשני פוליטיקאים המקורבים אליו - נפתלי בנט וגדעון סער. גם השר עמיחי שיקלי ביקר בחמ"ל.

במערך ההשפעה של ישראל משתתפים גם חיילי צה"ל, בניסיון לעבוד בגוף ההסברתי, כמו קמפיין, שנועד לתת מענה לקמפיינים דומים פרו-חמאסיים, ברשתות החברתיות.

זילברשטיין בן ה-48 הוא איש עסקים המשמש גם כיועץ פוליטי. ברשימת ראשי הממשלה איתם עבד נמצאים אהוד ברק, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו. בבעלותו חברת GCS לייעוץ תקשורת והוא מייעץ גם לחברות מסחריות נוספות.

זילברשטיין ידוע גם עבירות חוקיות בישראל. רק לפני שנה, המשטרה חשדה כי זילברשטיין העניק שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה ולרעייתו.

זילברשטיין נחשב לאחד מבין חמשת אנשי העסקים הבכירים שנעצרו בחשד לעבירות שחיתות.

לפי החשד, בתמורה לשוחד שהעניק לנשיא המדינה האפריקנית, הוא קיבל זכיונות לכריית ברזל במדינה, וביצע פעולות שונות, בהן רישום עסקות נדל"ן פיקטיביות, והלבנת סכום של כתשעה מיליון אירו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום