גולדקנופף בנאום תקיף: "צה"ל פסל אלפי חרדים, אתם לא צריכים אותנו"

יו"ר יהדות התורה נשא נאום תקיף ברקע סערת חוק הגיוס ואמר: "אם לא התורה לא יודע איפה היינו נמצאים היום ומי יגן עלינו". השר טען: "4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת השנה, אבל 3,300 פסלתם, אתם לא רוצים אותנו, אתם לא צריכים אותנו"

אברהם פריינד | פוליטי 16.6.2024 | 21:35

השר יצחק גולדקנופף | צילום: מתוך הסרטון

יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף נשא הערב (ראשון) נאום תקיף באירוע 100 שנה לייסודה של בני ברק ברקע סערת גיוס החרדים ונושא השוויון בנטל.

גולדקנופף פתח את דבריו והזכיר את זכות לימוד התורה שמגן על עם ישראל. "אם לא התורה לא יודע איפה היינו נמצאים היום ומי יגן עלינו".

 

השר יצחק גולדקנופף בטקס בעיריית בני ברק צילום: איתי גדסי, קול חי

השר התייחס לסוגיית גיוס החרדים וטען כי הצבא לא רוצה לגייס את הציבור החרדי: "למה אנחנו צריכים לראות ציוץ של חיים רמון ולפיו 4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת השנה, אבל 3,300 פסלתם, אתם לא רוצים אותנו, אתם לא צריכים אותנו, למה אתם כל כך נוגסים בנו", תהה והוסיף  כי "זה לא טוב לשמוע את זה" (שארבעת אלפים חרדים ביקשו להתגייס לצה"ל).

עוד אמר השר: "אמר היום סגן ראש הממשלה יריב לוין, אמרתם שוויון בנטל אנשי משרד הביטחון, איפה השוויון? מה זה היועצת המשפטית לממשלה אומר זה אי אפשר זה כן אפשר, זאת לא סוגיה משפטית. האם אנחנו לא שווים אם זכינו להיות בשלטון, אנחנו וכל הימין שיוכל לבטא את עצמו".

לסיום אמר: "המצב של עם ישראל הוא קשה מבית ומבחוץ, אני רוצה לומר כמה מילים, שמונת הנופלים שהיו אתמול ועכשיו מלווים במיטותיהים זה אבל ויגון עבור כל עם ישראל".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום