איזנקוט מטיח האשמות קשות: "שיקולים זרים בקבינט"

אחרי התפטרותו, השר לשעבר איזנקוט תקף: "אם היינו אמיצים מספיק לקבל החלטות נכונות בזמן - אפשר היה לקדם עסקה". בליכוד הגיבו: "השיקול הפוליטי היחיד היה של איזנקוט וגנץ שבחרו לפרוש מקבינט המלחמה בגלל ההתרסקות בסקרים"

שלו שינברג | פוליטי 15.6.2024 | 23:00

גדי אייזנקוט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת גדי איזנקוט שהיה שר מטעם המחנה הממלכתי עד השבוע שעבר, התראיין הערב ל"חדשות 12" והביע ביקורת חריפה על מה שתפס כהתנהלות פוליטית בתוך הקבינט. 

איזנקוט תקף: "השיקולים הזרים והפוליטיים שחדרו לחדר הדיונים גרמו לעזיבתנו. לא הייתה שאלה בכלל אם נכנס בהתחלה. בחודשים הראשונים, העסק התנהל בצורה עניינית ובשלושה חודשים האחרונים הבנו שנכנסו שיקולים זרים לחדר הקבינט. האופן שבו נתניהו קיבל החלטות - לסיים את שלב ב' ולעבור לשלב ג', זו החלטה פוליטית".

עוד המשיך: "סמוטריץ' ובן גביר מדברים על כיבוש כל הרצועה, נתניהו אמר שהוא נגד אבל לא נתן מענה אחר כדי למנוע את זה. ב-25 באפריל היה דיון לתת מנדט לצוות מו"מ. ב-1 בלילה מתכנסים כולם בלעדינו ועושים דיון. סמוטריץ' אמר שהוא לא יתן לזה יד ולכן המנדט נמשך אחורה. נתניהו מונע את האפשרות להתקדם כי החשש שלו הוא שאנשי הקואליציה שלו יגידו לו לא".

בהמשך הריאיון אמר איזנקוט: "הבנו שבלעדינו עסקת החטופים לא תקרה. העניין האיראני במרץ-אפריל היה רציני והבאנו ידע לשולחן קבלת ההחלטות. באפריל התחלנו לשאול שאלות האם הגיע הזמן להשיב אמון להנהגה הישראלית. טובת מדינת ישראל היא לפני פוליטיקה ולפני סקרים".

"להגיד שנתניהו מטרפד את העסקה - חריף מדי. הוא לא מימש את האחריות שלו כדי ליצור תנאים טובים יותר להשבתם. נתניהו לא מספיק מבין שהוא ראש ממשלת ישראל בשעה הקשה ביותר. היינו צריכים ללחוץ עליו כדי לכנס את הקבינט. בן גביר הוא השר המאיים ביותר. נתניהו יודע שבן גביר התנגד לעסקה הראשונה. נתניהו רוצה לראות את החטופים חוזרים אבל הבעיה המרכזית שהצבעתי עליה - היעדר קבלת החלטות", הוסיף. 

"נתניהו מתקשה מאוד לקבל החלטות מנהיגותיות קשות. אני רוצה לראות אם הוא ידחוף להגיע לעסקה אחרי רפיח. אני יודע שההצעה האחרונה שהקבינט אישר ולצערי נתניהו לא רצה להביא אותה לקבינט המורחב היא מפני שחשש משותפיו. אני מאמין שהמתווה האחרון, מתווה נתניהו, הוא המתווה הנכון ועליו צריך להתעקש".

איזנקוט אמר: "ראיתי נתניהו אחר בשמונת החודשים האחרונים ממי שהכרתי כרמטכ"ל. גם כששר הביטחון מעמת אותו - אין הצבעה. נתניהו הוא זה שמרח את הכניסה לרפיח. המשיכה הזו היא משיקולים פוליטיים בין היתר. אני מצפה ממנו להיות ענייני ולומר אמת לציבור".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לטענותיו של איזנקוט, ראש הממשלה היה זה שדחף לפעולה ברפיח גם במחיר של עימות מול האמריקנים. ראש הממשלה מקבל החלטות כל הזמן, רק לא את ההחלטות אייזנקוט וגנץ דחפו להם, שמשמעותן היתה כניעה לחמאס והשארתו על כנו. עמדותיו של ראש הממשלה נגזרות אך ורק משיקולי ביטחון המדינה, שרוב הציבור תומך בהן ולא מלחץ פוליטי כזה או אחר. השיקול הפוליטי היחיד היה של אייזנקוט וגנץ שבחרו לפרוש מקבינט המלחמה בגלל ההתרסקות בסקרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום