בתיהם של כמה מנהיגים יהודים הושחתו בהתקפה מתואמת

אלמונים ריססו גרפיטי על בתים של מנהיגים יהודים ממוזיאון ברוקלין. הבתים הושחתו בצבע אדום, על בניין המוזיאון נתלתה כרזה עם המילים "עליונות לבנה ציונית"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.6.2024 | 23:25

אילוסטרציה | צילום: unsplash

בתיהם של כמה מנהיגים יהודים וחברי מועצת המנהלים של מוזיאון ברוקלין הושחתו היום לפנות בוקר בהתקפה מתואמת, כך לפי דוברת המוזיאון.

אלמונים תקפו את ביתה של אן פסטרנק, מנהלת המוזיאון בברוקלין הייטס, על ידי מריחת צבע אדום וגרפיטי על כניסת הבניין ותליית כרזה עם המילים "ציונית לבנה עליונה".

גם בתיהם של שני בכירים ונשיאת המוזיאון ומנהלת התפעול הראשית של המוזיאון, היו מטרה דומה, כך לדברי טיילור מטמן, מנהלת יחסי הציבור והתקשורת של המוזיאון ששוחחה עם ה'ניו יורק טיימס'

מאז תחילת המלחמה, הפכו שטחי המוזיאון לנקודת מפגש של פעילים פרו-פלסטינים שטוענים שיש קשר בין בכירי המוזיאון לתעשיה הצבאית בישראל, אשמה שאנשי המוזיאון הכחישו.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה עשרות פעילים מחוץ למוזיאון, כולל מנהיג הקבוצה הפרו-פלסטינית Within Our Lifetime, לאחר מחאה שבה פלשו כמה פעילים למוזיאון.

אן פסטרנק אמרה לעיתון כי היא "נגעלת ומזועזעת" מהוונדליזם בביתה.

"במשך מאתיים שנה, מוזיאון ברוקלין פעל לטיפוח הבנה הדדית באמצעות אמנות ותרבות, ותמיד תמכנו במחאה שלווה ובדיאלוג פתוח ומכבד", אמרה בהצהרה "לאלימות, ונדליזם והפחדה אין מקום בשיח הזה".

המשטרה מסרה כי הם "אוספים מידע".

ראש העיר, אריק אדמס, אמר כי משטרת ניו יורק "תעמיד לדין את הפושעים האחראים כאן".

"זו לא מחאה שלווה או חופש ביטוי", אמר אדמס. "זהו פשע, וזו אנטישמיות גלויה ובלתי מקובלת".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום